Učenici iz Kruševca najbolji u regionu u kodiranju
Pobednici regionalnog takmičenja u kodirnju putem džepnog računara Microbita, koji se koristi u nastavi u svim školama u Velikoj Britaniji, su učenici OŠ Dragomir Marković iz Kruševca – Strahinja Tadić (VII razred) i Dušan Stefanović (VI razred), koje je predvodila profesorka Ivana Vučinić. Oni su se za regionalno takmičenje u kodiranju kvalifikovali svojim projektom “Odelo za 21 vek”, pobedivši prethodno na nacionalnom takmičenju u Srbiji.
Strahinja i Dušan su, koristeći džepni računar Microbit, od svih učeničkih timova u regionu, najbolje rešili dva zadatka – programirali zvučni i svetlosni sigurnosni alarm i napravili muzički instrument pomoću kojeg mogu da odsviraju pesmicu “Na kraj sela žuta kuća.”
Ocenjivano je kritičko razmišljanje i rešavanje problema, timski rad i veština kodiranja, a prilikom ocenjivanja uzimali su se u obzir radovi sa kojima su se učenici kvalifikovali za regionalno takmičenje i pobedili na nacionalnim takmičenjima, izjavio je Armen Čekić, menadžer projekta British Councila “ Škole za 21. vek”.
Drugo mesto osvojili su učenici OŠ “Osma Myderizi” iz Tirane, a treće mesto je osvojila OŠ “Vuk Karadžić” iz Berana.
“Kao deo projekta “Škole za 21. Vek” Brirish Council je donirao Microbit uređaje u 60 škola u regionu, od kojih je 10 iz Srbije. U pripremi je uvođenje ovog džepnog računara u još 90 osnovnih škola regiona, a dugogodišnja misija British Councila da džepni računar uključi u sve škole Zapadnog Balkana”, rekla je Kler Sirs iz Britanskog saveta.
Velika Britanija je samo pre nekoliko godina detektovala lošu digitalnu pismenost većine stanovništva i 2016. godine u nastavu svih osnovnih škola uvela džepni računar Microbit koji se koristiti za mnoge predmete u školama što pomaže nastavnicima da pristupe deci na savremen način i da se što više angažuju. Za dve godine upotrebe Microbita u školama postignuti su odlični rezultati kad je reč o digitalnoj pismenosti.
“Novi nastavni program za digitalno obrazovanje koji je Velika Britanija usvojila ima samo tri A4 stranice i to je veliko dostignuće, jer daje ogromnu autonomiju školama, profesorima i nastavnicima da odrede koje metode za učenje će koristiti”, rekao je Majls Beri, glavni predavač iz računarstva na Univerzitetu Roehampton koji je na konferenciji predstavio glavne benefite ovog programa. Prema njegovim rečima dobrog nastavnika čine tri elementa: jake pedagoške sposobnosti, tehnološke sposobnosti i znanje o kompjuterskoj nauci, koje je primat.
Međunarodnu konferenciju Nove tehnologije u obrazovanju British Council je organizovao petu godinu zaredom sa ciljem da se kroz seriju predavanja i radionica, učiteljima i nastavnicima, predstave iskustva o upotrebi novih tehnologija u procesu učenja, razvoj digitalnog sadržaja, algoritamsko razmišljanje i kodiranje.