UK pravi novu agenciju za kontrolu velikih IT kompanija
Velika Britanija planira da stvori novu agenciju koja bi regulisala velike tehnološke kompanije kao što su Google i Facebook. Počevši od aprila 2021. godine, nova Jedinica za digitalna tržišta, koja će biti deo postojeće Uprave za konkurenciju i tržište, primenjivaće kodeks koji će postaviti nova ograničenja za najveće tehnološke platforme, a pokušaće da stvori jednakije uslove za manje rivale.
Cilj jednakost u poslovanju i malih i velikih firmi
Iako tek treba da bude uveden, ovaj organ biće dizajniran da potrošačima pruži veću kontrolu nad njihovim podacima i razbije ograničenja koja otežavaju upotrebu konkurentskih platformi. Takođe može dati ljudima mogućnost da odluče da li mogu biti podvrgnuti personalizovanom oglašavanju. Da bi primenio kodeks, DMU će imati moć blokiranja i poništavanja odluka velikih tehnoloških kompanija. Ako se ne budu pridržavali njegovih direktiva, imaće moć i da ih kazni.
„Internet platforme donose velike koristi za preduzeća i društvo“, rekla je vlada. „Ali postoji sve veći konsenzus u Velikoj Britaniji i inostranstvu da koncentracija moći među malim brojem tehnoloških kompanija usporava rast u tehnološkom sektoru, smanjujući inovacije i potencijalno imajući negativne uticaje na ljude i preduzeća koja se na njih oslanjaju.“
Velika Britanija razmišlja o stvaranju dodatnog regulatornog tela koje bi držalo pod nadzorom velike tehnološke kompanije od polovine 2019. godine. U nedavnom izveštaju, CMA je zaključio da „postojeći zakoni nisu pogodni za efikasnu regulativu“. Poput GDPR-a i drugih regionalnih pokušaja nametanja ograničenja na velikim digitalnim platformama, nadzorni organ bi mogao imati globalni efekat na to kako kompanije poput Google-a i Facebook-a posluju.
Izvor: Engadget