Veštačka inteligencija u službi marketinga i oglašavanja
Svi izazovi za brendove, potrošače i tržište oglašavanja u doba veštačke inteligencije
Iz New Yorka, pravo na Weekend Media Festival, u Rovinju, stiže Jason Jercinovic, vizionarski digitalni mar i globni šef marketinških inovacija u američkoj agenciji Havas. Otriće šta nas čeka prilikom primene veštačke inteligencije u marketing.
Veštačka inteligencija otvorila je novi svet brenodvima koji pomoću te tehnologije mogu da nauče mnogo o preferencama korisnika i preporuči im sadržaje pravljene prema njihovom ukusu. Jedan od takvih primera je Netflix čije su preporuke filmova i serija jedan od načina podsticanja korisnika da nastave s korišćenjem tog servisa. Prateći njihovo ponašanje pametni algoritmi grade bazu onoga što gledaoci žele, ne prepuštajući odluke samo genijalnim rediteljima.
O prednostima, ali i izazovima upotrebe veštačke inteligencije u marketingu na 11. Weedend Media Festivalu u Rovinju govoriće Jason Jercinovic, rukovodilac globalnih marketinških inovacija u uglednoj američkoj agenciji Havas u New Yorku. Jason Jercinovic je vizionarski digitalni stučnjak za marketing, sa više od dvadeset godina iskustva u tehnologijama, oglašavanju i marketing, od rada sa startapovima do vodećih svetskih brendova.
Jedan je od globalnih predvodnika kada je reč o primeni veštačke inteligencije u marketing. U Havas-u je kao globalni šef za marketinške inovacije zadužen za nove AI i CX poslovne jedinice (Havas Cognitive). U svom radu koristi znanja iz područja veštačke inteligencije, analize podataka, tehnologije, biznis strategija i dizajna.
Veštačka inteligencija ulazi u sve segmente života, pa tako i u oglašavanje. Jedan od primera su sve popularniji chat-botovi koji u zadnje vreme postaju glavna tema u svetu digitalnog marketinga, a koji su implementirani u platforme za komunikaciju i messaging aplikacije. Služe za razgovor između brenda i korisnika. Iako takva inovativna rešenja mogu značajno da poboljšaju naše živote, ovaj poznati stručnjak s razlogom postavlja pitanje, kako biti siguran da se koriste u prave svrhe?
Facebook je prošle godine morao da ugasi program veštačke inteligencije nakon što su dva bota razvila svoj jezik koji ljudi više nisu razumeli, a poznati su i slučajevi u kojima su se botovi služili rasističkim komentarima. Jason Jercinovic se prema tome zalaže za kreiranje etičkog kodeksa koji bi ograničio korišćenje veštačke inteligencije u marketingu, te osigurao poverenje i transparentnost. Na svom predavanju u sklopu vikenda, pokušaće odrediti granicu preko koje oglašivači baš nikad ne bi trebalo da pređu preko.
Najveći regionalni komunikacioni festival održava se od 20. do 30. septembra na poznatoj lokaciji u staroj Fabrici duvana u Rovinju, a ovogodišnji partneri su Francuska i Nemačka. Svi stručnjaci za marketing, svoje radove mogu da prijave na sedmi po redu BalCannes, najbolje digitalne radove u regionu i ovoga puta će biti predstavljena najvažnija digitalna nagrada SoMo Borac.