Virtuelna stvarnost za obuku osoblja za rad sa uznemirenim pacijentima
Istraživači sa Nacionalnog univerziteta u Singapuru, Yong Loo Lin School of Medicine, razvili su sistem obuke virtuelne stvarnosti koji omogućava zdravstvenom osoblju da nauči kako da se nosi sa uznemirenim ili agresivnim pacijentima. Pacijenti, posebno sa problemima mentalnog zdravlja, mogu postati ljuti i uznemireni, a za medicinsko osoblje je važno naučiti da se sa takvim pacijentima postupa sa empatijom i efikasno.
Za medicinske sestre pripravnike i doktore
Ovaj novi sistem ima za cilj da oponaša uobičajene omscenarije za medicinske sestre pripravnike i doktore i omogućava im da prave greške bez nanošenja štete i bez stvaranja rizika. Sistem je prilično sofisticiran i takođe oponaša uobičajene distraktore koji se nalaze na užurbanim zdravstvenim odeljenjima kako bi iskustvo bio što realističniji.
Virtuelna stvarnost nam omogućava da se uronimo u simulirano okruženje, bez rizika i posledica povezanih sa istom situacijom u stvarnom svetu. Ovaj kvalitet ga čini izuzetno korisnim za potrebe obuke, od simulatora letenja do softvera za hiruršku obuku. Ova najnovija tehnologija VR obuke radi na obučavanju medicinskih sestara i doktora na najbolji način da se nose sa uznemirenim ili uznemirenim pacijentima i da se nose sa pritiskom i stresom u ovim situacijama na miran i empatičan način.
Neadekvatno upravljanje situacijom sa uznemirenim pacijentom može predstavljati rizik za pacijente i osoblje, a fizički i verbalni napadi na zdravstveno osoblje su, nažalost, relativno česti. Virtuelna stvarnost predstavlja idealan način da osoblje pripravnika nauči da se nosi sa takvim situacijama bez ikakvih posledica u stvarnom svetu.
„U budućnosti videćemo više pacijenata u nevolji, a zdravstveni radnici treba da imaju empatičan odgovor dok zajedno donose odluke pod pritiskom“, rekao je Cyrus Ho, istraživač uključen u studiju. „Sa pristupom kombinovanog učenja, nadamo se da ćemo obezbediti holističkije učenje kako bismo pomogli budućim generacijama zdravstvenih radnika da nauče veštine upravljanja agitacijom, dok praktikuju empatiju i saosećanje.
Sistem uključuje elemente užurbanog odeljenja, da oponaša izazove kliničkog okruženja, uključujući posmatrače, bučan TV i zahteve članova porodice i medicinskog osoblja. Sistem se takođe bavi etičkim pitanjima, kao što je kako postupati sa pacijentom koji želi da se otpusti protiv lekarskog saveta i pitanjima oko tajnog davanja lekova pacijentima.
„Dok upravljaju pacijentom koji postaje sve agresivniji i dezorijentisan, studenti će morati da deeskaliraju situaciju uklanjanjem predmeta koji bi eventualno mogli dodatno uznemiriti pacijenta, biranjem pravih reči koje će reći pacijentima i donošenjem odluka, kao što je tačna doza. lekova i pravo vreme za primenu lečenja i fizičkog obuzdavanja“, rekao je Ho.
Izvor: medgadget