Vođstvo na tržištu, 6G mreža, Zelena agenda: Huawei ruši rekorde uprkos sankcijama
Neto profit kompanije Huawei dostigao je rekordno visok nivo uprkos sankcijama SAD i padu prihoda, porastao je čak za 75,9 odsto u odnosu na prethodnu godinu i iznosi 16,46 milijardi evra (113,7 milijardi CNY). Ukupan prihod bio je 90,96 milijardi evra (636,6 milijardi CNY), saopšteno je danas prilikom predstavljanja Godišnjeg izveštaja za 2021. godinu.
Povećanju profitabilnosti doprineli su između ostalog poboljšana paleta proizvoda i efikasnije interne operacije, ocenili su iz kompanije. U 2021. godini, ukupne investicije u istraživanje i razvoj iznosile su 20,39 milijardi evra (142,7 milijardi CNY), što je činilo 22,4 odsto ukupnog prihoda. Ovo je ujedno najviši nivo koji je Huawei postigao u protekloj deceniji.
Zahvaljujući povećanju profitabilnosti njenih glavnih poslova, novčani tok kompanije iz operativnih aktivnosti drastično se povećao u 2021. godini i iznosio je 8,5 milijardi evra (59,7 milijardi CNY).
Guo Ping, predsednik kompanije Huawei, istakao je da je ukupan finansijski rezultat u skladu sa prognozama.
„Naše poslovanje sa operaterima je ostalo stabilno, sa preduzećima je poraslo, dok se poslovanje sa klijentima proširilo na nove domene. Pored toga, usmerili smo se i na razvoj ekosistema. U planu nam je da unapredimo naš put digitalizacije, inteligentne transformacije i niske emisije ugljenika. Oslanjajući se na talenat, naučna istraživanja i inovativni duh, nastavićemo i dalje sa konstantnim ulaganjima”, istakao je Ping.
Ričard Ju, izvršni direktor Huawei Consumer grupe, istakao je da Huawei nikada nije prestao sa inovacijama, čak i u situaciji kada je suočen sa naizgled beskrajnim ograničenjima u snabdevanju.
„Duboko cenimo podršku potrošača i partnera koji su bili uz nas na svakom koraku. Nastavićemo da stvaramo još izvanrednih proizvoda i iskustava koja ispunjavaju vaša očekivanja”, poručio je Ju.
Huawei i dalje vodi na tržištu telekomunikacione opreme uprkos sankcijama SAD, pokazao je i izveštaj kompanije za istraživanje tržišta za telekomunikacionu industriju Dell’Oro Group o analizi tržišta u četvrtom kvartalu 2021. godine. Prema izveštaju, kineski tehnološki gigant predstavlja 28,7 odsto udela u globalnom prihodu.
Rast profita iz glavne delatnosti učinio je kompaniju produktivnijom i otpornijom na rizik. Ukupna aktiva je nastavila da raste, a koeficijent obaveza je opao na manje od 57,8 odsto, što je dovoljno da nastavi da podržava dugoročni razvoj.
Prema rečima zamenika predsednika kompanije Erika Sua, Huawei je usmeren na pružanje besprekornog, korisnički orijentisanog i inteligentnog iskustva u svim scenarijima. Pored toga, izuzetno su im važne i inovacije u cilju smanjenja potrošnje energije za svet sa nultom emisijom ugljenika i rešavanje izazova kontinuiranog snabdevanja.
„Oduvek smo verovali da je najveća vrednost koju Huawei može da donese za unapređenje zelene agende korišćenje neprekidnih tehnoloških inovacija kako bismo pomogli svim industrijama da smanje potrošnju energije i postignu niskougljenični razvoj”, kazao je Su.
Uz sve to, Huawei predvodi i globalno takmičenje u 6G patentima, zahvaljujući čemu je Kina izbila na prvo mesto u toj trci. Iz kompanije poručuju da ne smeju da čekaju da 6G postane održiv, jer bi odlaganje dovelo do ograničenja zbog nedostatka patenata.
Kompanija Huawei ima i jedan od najvećih portfolija na svetu sa više od 110.000 aktivnih patenata.
Iako ne proizvodi automobile, Huawei nastoji da pomogne proizvođačima originalne opreme automobila da unaprede proizvodnju i povećaju prodaju vozila, pa im se tokom prošle godine pridružilo više od 300 partnera iz cele industrije.
Sve ovo dovelo je do ostvarivanja zapaženih rezultata na različitim poljima. Huawei se, prema Forbsu, nalazi na osmoj poziciji globalne liste Najboljih poslodavaca, a njihova prva virtuelna zaposlena – Sara – debitovala je u Bareseloni na MWC 2022, najvećem sajmu mobilne industrije na svetu. Takođe, u 2021. godini kompanija je sa 49, došla na 44. mesto na Fortune Global 500 listi.
Iz kompanije poručuju da će nastaviti da rade sa globalnim operaterima, poslovnim klijentima i partnerima kako bi izgradili zelenu, pojednostavljenu i inteligentnu IKT infrastrukturu i olakšali digitalnu transformaciju u svim industrijama.
Aplikacija Huawei Health sve popularnija
Do kraja 2021. Huawei je isporučio više od 100 miliona nosivih uređaja, a u trećem kvartalu 2021. godine bio je prvi u isporuci pametnih satova i narukvica. Huawei proizvode za zdravlje i fitnes koristilo je više od 320 miliona korisnika širom sveta.
Aplikacija HUAWEI Health pruža korisnicima sveobuhvatne podatke, naučno zasnovane savete za vežbanje i usluge vezane za zdravlje i privukla je 83 miliona aktivnih korisnika mesečno širom sveta.