YouTube raste dok Google oglasi usporavaju
Kompanija Alphabet objavila je po prvi put detalje o poslovanju servisa YouTube i o cloud biznisu, i to dok se firma susreće sa kontinuiranim padom u reklamnom poslovanju.
Samo u poslednja tri meseca 2019. godine, prodaja oglasa na YouTube-u porasla je za 31% u odnosu na prethodnu godinu, i to na 4,7 milijardi dolara. U tom istom periodu, rast Alphabeta iznosio je 17%, što je najsporija stopa rasta u poslednje dve godine.
Alphabet vs Amazon
Izgleda da rast YouTube-a nije dovoljan da i sam Alphabet dovoljno raste, i čini se da u pojedinim segmentima zaostaje za svojim rivalima. Tako je u poređenju sa kompanijom Amazon, u poslednjem kvartalu prošle godine od cloud poslovanja Alphabet zaradio gotovo 4 puta manje novca, svega 2,6 milijardi dolara, dok je Amazon zaradio oko 10 milijardi. Ono što ohrabruje Alphabet jeste da cloud poslovanje pokazuje trend rasta preko 50% godišnje.
I dok cloud poslovanje raste, akcije Alphabeta pale su za 4% van radnog vremena berzi. Međutim, analitičar Nicholas Hyett ocenjuje da Aphabet posluje izuzetno snažno, i da u propustima kao što je ovaj može da vidi samo perspektivu za rast i napredak.
YouTube reklame u snažnom zaletu
Tokom 2019. godine, od oglašavanja na YouTube-u, Alphabet je prihodovao više od 15 milijardi dolara, što čini oko 10% ukupnog godišnjeg prihoda ove kompanije. Trenutno ovaj servis za postavljanje video snimaka broji i oko 2 miliona plaćenih pretplatnika. Iz YouTube-a su poručili da oni zarađuju i dosta više, ali da se dobar deo profita zapravo deli sa korisnicima koji postavljaju video snimke.
Gospodin Pichai iz YouTube-a je naglasio da ovaj servis ima potencijala za još većom zaradom, tako što će stalno unapređivati svoje algoritme za targetiranje ciljnih grupa korisnika. Istakao je i da ovo “vide kao veliku priliku i da ulažu u nju.”
Izvor: BBC