BIZIT 11 - prvi dan

YouTube tvrdi da ne usporava Firefox – već blokira ad blokere  

Reagujući na pritužbe da se YouTube video zapisi sporo učitavaju na Firefox-u, YouTube tvrdi da je to rezultat njegovih napora da obezbedi neometan prikaz oglasa.

PCPress.rs Image

Google je nedavno napravio velike poteze u vezi sa blokiranjem oglasa

Korisnici na Redditu i Hacker Newsu žale se da YouTube izgleda namerno ubacuje petosekundno kašnjenje, pre nego što se stranice sa video zapisima učitaju u Mozillinom Firefox-u i povremeno nekim drugim browserima. YouTube kaže da su ovi korisnici u pravu u vezi s kašnjenjem, ali da browser nema veze s tim – to je deo kompanijinih napora da suzbije ad blokere na svim platformama.

“Tokom prošle nedelje, korisnici koji koriste ad blokere mogli su da dožive suboptimalan prikaz, uključujući kašnjenje pri učitavanju, bez obzira na browser koji koriste”, napisao je Christopher Lawton, menadžer komunikacija YouTube-a, u e-mailu. Lawton piše da bi isključivanje ad blokera treblo da reši problem, iako korisnici “mogu i dalje doživeti privremeno kašnjenje pri učitavanju” dok se njihov browser osvežava.

Pročitajte i:  Australija uvodi minimalnu starosnu granicu za korišćenje društvenih medija

Lawton takođe kaže da će korisnici i dalje imati problema poput ovog, kako se metode detekcije ad blokera na YouTube-u poboljšavaju.

Problem je prvobitno prijavljen kao usmeren na korisnike Firefox-a, ali korisnici na mreži su rekli da primećuju kašnjenje i u Chrome-u i Edge-u. Korisnici Reddita i Hacker Newsa koji su analizirali kod koji izgleda da uzrokuje kašnjenje, rekli su da ne vide nikakve indikacije da YouTube proverava koji browser koristi. Petosekundno kašnjenje ne utiče na sve. 

Google je nedavno napravio velike poteze u vezi sa blokiranjem oglasa, a puno truda osetilo se na YouTube-u, koji je počeo da onemogućava video zapise za neke korisnike koji koriste ad blokere u junu. YouTube je potvrdio prošlog meseca da je “pokrenuo globalni napor” da natera korisnike da omoguće oglase ili se pretplate na njegov ad-free Premium servis od 13,99 dolara mesečno. Lawton naziva oglase “vitalnom podrškom za naše kreatore”.

Prošle nedelje, Google je detaljno opisao veliku promenu u Chrome-u koja podriva uBlock Origin, jedan od popularnijih ad blokera. Nezavisni developeri vode trku sa velikim kompanijama koje žele da prikazuju oglase sve dok postoje oglasi na internetu – a trenutno, Google ozbiljno stremi suprotstavljanju.

Pročitajte i:  Stanovnici EU će dobiti novu mogućnost da ospore odluke o moderaciji sadržaja na Facebook-u, YouTube-u i TikToku

Izvor: Theverge

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , ,