BIZIT 11 - prvi dan

YouTube uvodi hashtagove, naučite da ih koristite pravilno

Platforma YouTube najavljuje uvođenje hashtagova radi lakšeg pronalaženja relevantnog sadržaja. Prilikom posete YouTube-u, preko Android aplikacije ili web-a, može da se pojavi nešto što je više svojstveno Instagramu ili Twitteru: hashtag. Trenutno ne vidimo ovu opciju, ali postoji mogućnost da je još uvek nedostupna u Srbiji i da će se uskoro uvesti.

Ova video platforma od sada omogućava svojim korisnicima postavljanje video sadržaja sa hashtagom u opisu svog videa ili u naslovu. Razlog ovome je lakše pronalaženje relevantnog sadržaja i dolaženje do kanala koji su bliski interesima korisnika. Ovim hashtagovima je, takođe, moguće pristupiti klikom, kao i na drugim društvenim mrežama, na koji način se dolazi do stranice sa video sadržajima koji su u grupi sa istim hashtagom.

Ova opcija podrazumeva i određena pravila. Zabranjeno je navođenje hashtagova koji nisu u saglasnosti sa sadržajem, a  i onih koji vređaju grupu ili pojedince. Takođe, postoji zabrana hashtagova koji promovišu nasilje ili rasizam. Ako neki video prekrši neka od ovih pravila, YouTube će ga skinuti.

Ova opcija je trenutno dostupna samo na Android platformi i na web-u. Još uvek nema naznake da li će se uskoro pojaviti i na IOS-u, niti kada će biti dostupna u Srbiji.

Opcija #hashtag se koristi na svim društvenim mrežama, i # simbolom započinje svaki hashtag, a koristi se kao neka vrsta linka koji vodi do grupisanog sadržaja. Ovu opciju koriste milioni ljudi na svojim društvenim mrežama, ali mnogi ne znaju mnogo o njoj i ne upotrebljavaju je pravilno.

Koncept tagovanja određenih tema upotrebom hashtaga je kreiran od strane Chris-a Messina, product dizajnera koji je radio u Silicon Valley. Došao je na ideju da je Twitteru, koji je tada, još uvek, bio slabo razvijena mreža, potreban framework koji će omogućiti grupisanje sadržaja. Ova ideja je bila odbijena od strane Twittera, ali je Chris pitao svoje prijatelje da to probaju i ubrzo se upotreba ove opcije proširila. Twitter je 2009. godine, dodao opciju pretrage hashtagova. Sa početkom Instagrama 2010. godine, korisnici su počeli da postavljaju svoje slike sa upotrebom hashtagova kao što su #nofilter ili #yolo. Te godine je ova reč uvedena u zvanični Oxford rečnik.

Pročitajte i:  Facebook pokušava da vrati mlađe korisnike tako što izbacuje lokalni sadržaj u prvi plan

Putem hashtaga svoj sadržaj možete da podelite sa ljudima koji su zainteresovani za istu temu i u potrazi su za sličnim informacijama. A zahvaljujući njemu, na društvenim mrežama, imate priliku komentarisanja i povezivanja sa ljudima koji su zainteresovani za sličan sadržaj. Hashtag se formira upotrebom ključne reči ili fraze koju kreiraju korisnici mreže. Koriste se za označavanje određenih događaja #Exit2018, za aktivističke grupacije  #Veganism, za slavne ličnosti #EdSheeran, grupisanje određenog područja ili destinacije #Ibiza, popularne teme #GameOfThrones i drugo. Mnoge kompanije su kreirale svoje hashtagove i koriste ih za povećanje svoje grupe followera i brže širenje informacija u svojoj niši.

Kako koristiti hashtag?

Dobar hashtag je lak za pamćenje, jedinstven i relevantan sadržaju koji objavljujemo. Uvek treba znati kako ciljana publika koristi hashtagove na svojim mrežama i voditi se time. Takođe, kod izrade hashtagova za svoj brend uvek treba da se vodi računa o relevantnosti i povezanosti tog hashtaga sa sadržajem, publikom i porukom koju želi da se prenese. Prilikom određenih promocija treba osmisliti hashtag u skladu sa tom promocijom ili sa relevantom aktivnošću. Takođe, možete dati određeni poklon i time promovisati upotrebu svog hashtaga.

Hashtag treba da bude kratak, lak za pamćenje i upadljiv. Na Twitteru se koristi 280 znakova, tako da bi duži hashtag zauzeo previše mesta i odvukao publiku od njegove upotrebe. Ali, i na ostalim mrežama je isto, što kraće, upečatljivije i modernije.

Pročitajte i:  YouTube testira remikse koje je napravila AI 

#KadaKoristiteVišeRečiUHashtagu uvek koristite veliko slovo za svaku reč, jer u drugom slučaju hashtag neće biti čitljiv.

Izbegavajte:

  • Nemojte da razdvajate reči u jednom hashtagu, jer će društvena mreža prepoznati samo prvu reč kao hashtag. Takođe, nemojte da upotrebljavate znakove interpunkcije
  • Nemojte da koristite simbol @ u hashtagu
  • Ne preterujte sa brojem hashtagova – Poželjno je koristiti jedan do 2 hashtaga, a ukoliko imate potrebu za većim brojem postarajte se da budu odvojeni, sa relevantnim tekstom i opisom pre njih. Svi hashtagovi treba da budu relevantni sa sadržajem, jer će u drugom slučaju biti posmatrani kao spam. Nikako nemojte da imate više hashtagova nego reči.
  • Nemojte spamovati – Mnogi koriste hashtagove koji su popularni bez obzira što nemaju veze sa sadržajem ili brendom, samo da bi i ih što više ljudi pronašlo. Instagram ponekad blokira naloge koji ovo rade, pa može biti kontraproduktivno.
  • Uverite se da hashtag znači upravo ono što vi želite – Prethodno ispitajte upotrebu izjave koju koristite u vašem hashtagu i uverite se da nije povezana sa nekim drugim događajem ili brendom.

Kako pronaći hashtag koji će vam omogućiti veći obuhvat ciljane grupe?

Pretražite koji su hashtagovi najveći trend u poslednje vreme. WhatTheTrend vam može pomoći u tome, jer tu možete naći top hashtagove u poslednjih 30 dana. Na Twitonomy možete naći relevantne hashtagove za Twitter koji su personalizovani u odnosu na vaš sadržaj. Pored ovog, Hashtagify.me se koristi za Twitter, s tim da ima opciju slanja emajla sa najnovijim hashtagovima. RiteTag je još jedna alatka za pronalaženje najkorišćenijih hashtagova, a premium account vam pored toga nudi još neke opcije.

Pročitajte i:  YouTube dobio alatku za detektovanje AI generisanih lica i glasova

Kako koristiti hashtag na poznatim platformama?

Twitter – Ovi hashtagovi se koriste radi lakšeg pronalaženja konverzacija i učestvovanja u njima. Najbolji su tweetovi sa 1 ili 2 hashtaga, sve preko toga smanjuje angažovanje. Za Twitter bio umereno koristite hashtagove i nikako nemojte ceo da bude ispisan sa hashtagovima.

Instagram – Ova platforma je drugačija od Twittera, jer se na njoj može koristiti i više hashtagova. Pretragom određenog hashtaga imate stranicu sa svim slikama gde je taj hashtag iskorišćen, a možete da vidite slične hashtagove koje su drugi koristili na svojim slikama. U proseku, na Instagramu, fotografije sa 11+ hashtagova imaju najviše prometa, pa ipak, gledajte da imate više reči u opisu fotografije nego što imate hashtagova.

Facebook – Profili na Instagramu i Twitteru su pretežno javni, dok su na Facebooku privatni. Samim tim, hashtagovi koje korisnici koriste obično nisu vidljivi za javnost, pa zato većina javnih hastagova je od strane brendova. Ako koristite hashtag na Facebooku preporučljivo je da koristite 1-2 hashtaga.

Pinterest – Korišćenje hashtagova u opisu vašeg pin-a, omogućuje da  vaši pineri mogu da kliknu na njih i da pronađu sličan sadržaj. Ako rešite da koristite hashtagove na Pinterestu onda je manje zapravo više. Najbolje je da koristite vaše lične hashtagove ili jedan do 2 hashtaga koje ćete iskoristiti u samom opisu.

Google+ – Kod ove platforme hashtagovi su obično automatski određeni za vaš post, ali možete i sami da ih dodate i prepravljate. Treba ih koristiti u komentarima. Preporuka ne više od 1-2 hashtaga.

Izvor: sproutsocial, blog.hootsuite, Android Police,  CNBC

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , , , , ,

One thought on “YouTube uvodi hashtagove, naučite da ih koristite pravilno

  • 25. 07. 2018. at 07:00
    Permalink

    Da, u HR je vec dostupna opcija tako da bice i kod vas brzo valjda

Comments are closed.