AB Soft: ERP u svetu Androida
Kada govorimo o modernom ERP-u, podrazumeva se mogućnost rada s mobilnih uređaja. AB Soft takvu opciju nudi već godinama, a najnovija verzija aplikacije pokriva poslove magacinskog poslovanja i terenske prodaje. Razvijena je za sveprisutni Android operativni sistem.
Za AB Soft-ov poslovno-informacioni sistem rad na mobilnim uređajima ne predstavlja novost. Ova opcija je podržana već godinama i uspešno se koristi u poslovima kao što je inventar. To rešenje je najpre razvijeno za operativni sistem Windows, ali kako je Android zavladao tržištem, obezbeđena je i aplikacija koja, pored poslova vezanih za magacinsko poslovanje, pokriva terensku prodaju, odnosno manipulaciju poluproizvodima i gotovim proizvodima.
Lako i brzo
Tokom višedecenijskog razvoja aplikacija koje se koriste na mobilnim uređajima pokazalo se da su mnoge prednosti na strani Android-a. Široko dostupna ogromna paleta uređaja, različitih po tipu, performansama i ceni, čini da se sistem lako prilagođava potrebnoj primeni. Bar4A možete da pokrenete kako na pametnim telefonima, tako i na tabletima koji koriste ovaj operativni sistem.
Da biste koristili Bar4A, nije potrebna stalna veza s bazom podataka. Sistem je realizovan tako da se na uređaj u procesu sinhronizacije prenose svi neophodni podaci, a da se potom tokom skladišnih operacija ili terenske prodaje poslovi iniciraju izborom elementa iz lista ili očitavanjem bar-koda. Kada bude uslova, izmene će se sinhronizovati sa bazom podataka.
Kako bi se olakšao unos podataka, a u zavisnosti od funkcionalnosti koja se koristi, početno stanje može da bude zadato kroz parametre aplikacije, a svaki kreirani dokument se, do sinhronizacije i prenosa u centralni sistem, čuvati u jednom od raspoloživih foldera. To je način rada u takozvanom offline režimu.
Ovakav način rada je odabran na osnovu dugogodišnjeg iskustva u razvoju i primeni mobilnih aplikacija.
Da biste koristili Bar4A, nije potrebna stalna veza s bazom podataka. Na uređaj se najpre prenose svi neophodni podaci, a kasnije korisnik inicira poslove izborom elementa iz lista ili očitavanjem bar-koda. Kada bude uslova, izmene će se sinhronizovati sa bazom podataka
Iako je danas Internet široko dostupan na mobilnim uređajima, za poslovne primene u kojima se očekuje visoka pouzdanost transakcija nad bazom podataka, kritični nivo brzine i stabilnosti nije dostignut. To se ne odnosi samo na prenos podataka preko Interneta, na primer kroz mreže mobilnih operatora, već i u slučajevima kada su mobilni uređaji preko Wi-Fi-ja povezani u lokalnu računarsku mrežu. Iole veći magacin je teško pokriti kvalitetnim Wi-Fi signalom. Tada online pristup bazi zna da bude spor, pa i nemoguć. Kvalitetni signal bežične mreže ima veliki uticaj na performanse sistema, naročito u situacijama kada se prenosi velika količina podataka.
Veza sa centralom
Sam rad, kako smo se uverili tokom demonstracije, veoma je intuitivan. Od prvih koraka, instalacije i podešavanja parametara rada, sve liči na bilo koju drugu Android aplikaciju. Unos podataka, koji je najvažniji za nesmetano obavljanje posla, moguć je na više načina: oznaka artikla može da se unese sa tastature, pretragom šifarnika ili očitavanjem bar-koda. Ovaj način rada je dobro poznat korisnicima AB Soft-ovog ERP-a, tako da je proces prilagođavanja s desktop na Android aplikaciju veoma brz.
Sinhronizacija podataka sa centralnim sistemom moguća je u svakom trenutku rada. Dovoljno je samo postojanje kvalitetne veze sa Internetom ili lokalnom računarskom mrežom. Tokom sinhronizacije dokumenti kreirani na mobilnom uređaju prenose se u bazu podataka, a zatim se po potrebi ažuriraju šifarnici, parametri i prava pristupa funkcionalnostima sistema. Vodilo se računa da se čitav postupak odvija sa što manjim zauzećem mrežnih resursa, čime se proces skraćuje, uz povećanje pouzdanosti transakcija. Ljudi na terenu tako imaju moćnu aplikaciju koja se savršeno uklapa u AB Soft-ovo poslovno okruženje.