Audiofili, šta sada? Sennheiser prodat!
U proteklim decenijama postojala je jedna konstanta. Kad god je neko pitao za savet koje slušalice/bubice kupiti, moglo se mirne duše reći – kupi Sennheiser, bez obzira o kojoj se cenovnoj klasi radilo. Videćemo da li će isto važiti i u budućnosti, s obzirom da je kompanija prodala svoje Consumer Business odeljenje.
Nemci prešli pod vlasništvo Švajcaraca
Sonova, švajcarska kompanija poznata po svojim medicinskim audio pomagalima, je objavila da je postignut dogovor da preuzme odeljenje nemačke kompanije Sennheiser koje se bavi potrošačkom elektronikom. To znači da će odeljenje u čiji portfolio spadaju slušalice i bubice, bežične slušalice i soundbar-ovi preći pod okrilje švajcarske firme. Kako je najavljeno, Sennheiser brend i proizvodi će nastaviti da postoje – za sada.
Sam Sennheiser je u februaru objavio da traži kupca za svoj consumer biznis u uslovima oštre konkurencije. Iako je kompanija ostvarila rekordne prihode, profitna margina je bila pod znakom pitanja. Tom prilikom je otpušteno 650 radnika, i saopšteno da su “sve opcije otvorene” kada je reč o odeljenju koje se bavi potrošačkom elektronikom. Braća Daniel i Andreas Sennheiser, vlasnici kompanije, su saopštili da “nisu mogli naći boljeg partnera, jer Sonova ne samo da deli strast prema audio opremi, već i misiju da isporučuje uređaje maksimalnog kvaliteta.”
Sonova zadržava brend Sennheiser
U zvaničnom saopštenju kompanije Sonova, saopšteno je da će nastaviti da prodaje uređaje pod Sennheiser brendom, što znači da će brend nastaviti da živi. CEO kompanije Sonova, Arnd Kaldowski, je izjavio da kombinacija audio ekspertize koju donosi Sonova i znanja Sennheiser odeljenja i odlična reputacija koju kompanija uživa predstavljaju odličan tandem koji će i u budućnosti igrati veliku ulogu na polju audio naprava. Naravno, van protokolarnih izjava, audiofili sada postavljaju pitanja hoće li nemački audio gigant zadržati kvalitet i prepoznatljivu nijansu tona u kojoj su uživali tolike decenije.
Sonova je saopštila da je za preuzimanje Sennheiser consumer odeljenja potrošeno 200 miliona evra, te da ono generiše oko 250 miliona evra godišnjih prihoda. Sporazum trebaju da odobre i regulatorni organi, ali se očekuje da će to proći bez trzavica, te da će se desiti u drugoj polovini ove godine.
Izvor: The Verge