Big Tech i lokalne vesti
Sve češće se govori o uvođenju taksi velikim tehnološkim kompanijama kao što su Google, Facebook, Twitter za prenošenje originalnog sadržaja.
Google putem odeljka Vesti kao i Facebook, ali i druge tehnološke kompanije iskoristile su svoju ekonomsku i političku moć da preuzmu kontrolu nad ogromnom većinom vesti i informacija. Prema mišljenju mnogih tehnologija je u velikoj meri poremetila procese demokratije. A zapravo je samo ogolila lice demokratije.
Drugi problem koji velike tehnologije donose se odnose na ugroženost lokalnih medija i proizvođača originalnih sadržaja u ekonomskom pogledu. Zahvaljujući šerovanju medijskog sadržaja mediji postaju popularni ali bez ekonomske podrške što u velikoj meri otežava njihov opstanak. U isto vreme, sve tehnološke kompanije imaju od ovog sadržaja veliku ekonomsku korist.
Države širom sveta u poslednjih nekoliko meseci pokušavaju da reše ovaj problem. Australija, kao što smo do sada i pisali, je prva koja je započela ovaj proces. Međutim, velike tehnološke kompanije i dalje pronalaze načina da zaobiđu ovakva ograničenja.
Postavlja se zapravo pitanje koliko mi kao korisnici imamo svest o ovom problemu? U kojoj meri smo svesni potrebe za informisanjem kada smo svakodnevno zasuti brojnim lažnim i tačnim informacijama, potrebnim i onim koje nam nisu potrebne? Koliko smo svesni da postoje štampani medji koji imaju sadržaj koji nas zanima bilo da je reč o sportu, kulturi, informatici? Sa druge strane, u kojoj meri poštujemo ono što je autorsko pravo i da li to ima danas ikakvog značaja?
Velike tehnološke kompanije su zapravo uspele da iskrive našu percepciju o značaju i vrednosti informacija.
Izvor: Daliycamera.com