BIZIT seminar: Marketing u digitalnom bezvremenom vremenu
Da je sve(t) zaista marketing uverili smo se na BIZIT seminaru, koji je juče svečano otvorila Vesna Čarknajev, direktor PC Press-a. Seminar je okupio eksperte i stručnjake iz oblasti marketinga čija su predavanja posetioce bacila u razmišljanja ali sa druge strane i oduševila sve u sali.
Zašto tradicionalni oglasni model više ne funkcioniše i šta je alternativa, i kako kontekst postaje važniji od segmenta bila su pitanja na koje je u svom predavanju „Šta posle oglašavanja?“ odgovorio Lazar Džamić, marketing strateg. Pitanjem kako doći na prvu stranu Google-a, bavio se Dragan Grubački, Technical SEO, Brisbane Digital. Dragan je temi marketinga prišao sa tehničke strane i odgovorio na pitanja koje su osnovne greške u radu sajta i kako ih popraviti, koji su problemi u rangiranju na pretraživačima i moguća rešenja. Takođe, dao je savet za pet ključnih načina kako da se poveća vidljivost sajta na pretraživačima. Kako nam AdWords može pomoći da pronađemo nišu koja nema veliku konkurenciju, rekao nam je Nenad Pantelić, Head of Growth, Sentinel Software. Prisutni su imali prilike da saznaju kako to radi Google i šta Google zna o nama. Kakva je struktura AdWords naloga i koje su česte greške u ovakvom vidu oglašavanja, su takođe bila pitanja na koje je Nenad dao odgovor.
Sa druge strane, da li smo društveni je pitanje koje nam je, Miloje Sekulić, osnivač Agencije Homepage, postavio i predočio zašto bi trebalo da budemo. Sem toga govorio je i o nekoliko bitnih dilema kao na primer da li su nam društvene mreže sasvim dovoljne da ostvarimo sve svoje ciljeve na internetu, da li je „integrisani marketing“ samo takmičarska kategorija na festivalima kreativnosti ili nešto više kao i ko su influenseri i ima li kakve koristi od njihovog angažovanja. Predavač koji je tokom svog izlaganja izazvao najviše reakcija kako kod prisutnih, tako i kod ostalih predavača i organizatora je svakako bio Voja Žanetić, scenarista. Proizvodnja medijskih sadržaja (content) koji pomažu kupcu, korisniku ili konzumentu određenog proizvoda, usluge ili ideje da se karakterno samo-identifikuje u kosmosu konzumerističkih i ostalih društvenih vrednosti – novi je „sloj“ temelja tržišne komunikacije. To se odnosi kako na digitalni, tako i na analogni svet, odnosno na novi prostorno-vremensko-informativni kontinuum koji objedinjuje ova dva “sveta” i čini svet u kome danas živimo.
Maja Perović Lazarević, Marketing Republic CEO & Digital Quince Co-Founder, govorila je o specifičnosti B2B digitalnog marketinga, koji su najbolji marketinški alati u B2B komunikaciji i kako se koriste za povećanje prodaje. Iz pravnog aspekta i u svetlu nove EU regulative koja je nedavno stupila na snagu govorila je Nevena Ružić, pomoćnik Poverenika za zaštitu podataka o ličnosti, te je odgovorila na pitanje šta je neophodno preduzeti ukoliko poslujete iz Srbije sa građanima EU. Nakon toga usledila je pauza i radionica za studente pod nazivom „Marketing u državnim i privatnim preduzećima i startapovima“ (teorija jedno, praksa možda sasvim nešto drugo). Predavač magistar Jelica Lepori, konsultant, nekadašnji direktor marketinga Carnex i preduzetnik, vlasnik In Form Media, im je prenela svoja iskustva i saznala kakvo je njihovo viđenje i stav, i zadala zadatke na koje su studenti uspešno odgovorili.
Kroz marketing vilajet, nas je proveo Branko Đaković, ekspert za unapređenje prodaje, Tomato Tomato, nakon kog je usledila panel diskusija čiji je moderator bila Tatjana Ostojić, glavni urednik pcpress.rs koja je pokušala zajedno sa učesnicima panela, Lazarom Džamićem, Draganom Grubačkim, Nenadom Pantelićem, Milojem Sekulićem, Vojom Žanetićem, Majom Perović, Nevenom Ružić i Brankom Đakovićem da odgovori na pitanje kako trgujemo proizvodom XXI veka – informacijama?