BIZIT 2024

Car:Go pred zatvaranjem zbog novog zakona

Iz kompanije Car:Go, upozoravaju da će morati da prestanu sa radom ako se usvoje izmene Zakona Srbije o prevozu putnika u drumskom saobraćaju. Ukoliko se to desi, u Srbiji će se ugasiti usluga prevoza koja je postala veoma popularna za vrlo kratko vreme.

PCPress.rs Image

Kako prenosi Beta, Direktor te kompanije Vuk Guberinić je rekao da se izmene zakona svode na to da se zabrani rad aplikacije Car:Go i da će tako ljude u Beogradu prevoziti samo taksisti:

“Naša kompanija će se ugasiti, a naši partneri vozači će ostati bez posla. Korisnici usluge prevoza biće oštećeni jer će kvalitet usluga opasti, a cene prevoza skočiti.”

Prema njegovim rečima, država treba da prepozna kvalitet usluga prevoza koje nudi Car:Go i da obezbedi pravo na rad toj kompaniji:”Mi ne tražimo ustupke od države i njene subvencije. Potrebno nam je samo okruženje u kom nećemo da brinemo da li će neko da nas maltretira na ulici i da nam bije vozače. Želimo da nam država pruži okvir prema kom ćemo imati fer i jednake uslove za rad kao i taksisti”, dodao je Guberinić.

Pročitajte i:  Uber kažnjen sa 290 miliona evra

Taksisti će da štrajkuju glađu kako bi ugasili aplikaciju

Govoreći o najavi taksista da će štrajkovati glađu, Guberinić je rekao da mu je žao što na taj način žele da se izbore za to u šta veruju i da se nada da će se taksisti urazumiti:

“Za razliku od taksista, Car:Go se za svoja prava bori ulaganjima kojima će moći da ponudi povoljnu i bezbednu uslugu gradjanima Beograda.”

Kako kaže Vuk Guberinić, Komisija za zaštitu konkurencije Srbije uputila je mišljenje Ministarstvu gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture po kom novi uslovi za obavljanje usluge prevoza mogu da ograniče konkurenciju na tržištu i da nanese štetu korisnicima tih usluga.

Car:Go je beogradska kompanija koja je počela rad 2015. godine u želji da, kako kažu u toj kompaniji, građanima ponudi aplikaciju za brzu, bezbednu i povoljnu vožnju kao što je to slučaj u razvijenijim zemljama.

Kako je reč o Uber/Lyft klonu, jasno je da se u ovom slučaju mogu primeniti rešenja iz drugih država. I u tom slučaju ima različitih tumačenja, ali i otpora lokalnih taksista. Ono što je ipak nedvosmisleno je to da se pri korišćenju ovakvih aplikacija isključuje mogućnost štelovanja taksimetra, što je inače praksa kod pojedinih prevoznika. S druge strane, taksisti smatraju da ovakve aplikacije zaobilaze zakon i da kvalitet vožnje nije na njihovom nivou.

Pročitajte i:  Uber & Wing se udružuju u dostavi dronovima u Dalasu

Izvor: Beta

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , ,