BIZIT 11 - prvi dan

Ciklus nadogradnje računara za igre je mit – evo zašto

PC igrice se često kritikuju zato što su skupe, a deo toga je i ideja o čestoj nadogradnji da bi se na neki način „držao korak“. U stvarnosti, nadogradnja računara je i opciona i mnogo ređa nego što većina ljudi misli.

PCPress.rs Image

Konzole su merilo

Multiplatformske igre objavljene i na PC-u i na konzoli su dizajnirane da rade na uređaju sa najmanjim zajedničkim imeniocem na kojem se naslov izdaje. Konzole imaju neke prednosti u pogledu efikasnosti i smanjenih troškova sistema. Međutim, pretpostavimo da imate računar koji je samo malo moćniji od najslabijeg sistema trenutne generacije. U tom slučaju, možete biti sigurni da će vaš računar pokretati igre sa sličnim podešavanjima i performansama tokom trajanja generacije konzole. Uzmite Xbox Series S kao primer. Ova konzola ima GPU otprilike 20% manje moćan od NVIDIA GTX 1660, tako da biste očekivali da će računar sa tom grafičkom karticom i uporedivim CPU-om odgovarati ili premašiti sve što Serija S može da uradi.

Glavno upozorenje je da verzije igara za konzole često imaju podešavanja prilagođena toj specifičnoj hardverskoj platformi. Neka podešavanja na verziji igre za konzolu mogu takođe biti niža od najniže moguće verzije za PC, što otežava tačno podudaranje. S druge strane, PC igre se generalno mogu modifikovati sa prilagođenim podešavanjima, tako da može postojati rešenje na bilo koji način. Konačno, postoji spektar loših, neoptimizovanih portova za računar. Ovo nije ni približno problem koji je bio u prošlosti jer su konzole trenutne generacije, kao što je Xbox Series X|S, u suštini prilagođeni Windows računari koji koriste DirectX. Međutim, i dalje postoje slučajevi loših konverzija PC igara sa konzola.

PC igre su skalabilne

Govoreći o podešavanjima u okviru PC igara, normalno je da PC igre nude širok spektar skalabilnih opcija. Ovo vam omogućava da optimizujete izgled i performanse igre u skladu sa hardverom koji imate. Igra objavljena 2022. radiće na hardveru starijem od pet godina ili čak starijim, ali na nižim podešavanjima od modernijeg PC hardvera. Ove igre bi trebalo da izgledaju dobro i da rade kao igre koje su bile nove kada je vaš računar bio nov, jednostavno se neće porediti sa najboljim hardverom računara koji može da pokreće veća podešavanja. Međutim, to su dva različita pitanja. Da li se može igrati i izgledati dobro, razlikuje se od toga da li izgleda što je moguće bolje! Subjektivno je da li stariji računar pokreće igru na vaše zadovoljstvo, što je jedan od razloga zašto nadogradnja nije obavezna tako često kao što mit sugeriše.

Psihologija unapred podešene inflacije video igara

PC igrači mogu da se osećaju pod pritiskom ili čak obavezni da nadograde, jer unapred podešene PC igre doživljavaju inflaciju. Današnje “visoko” unapred podešeno je “nisko” unapred podešeno za sutra. Ovo stvara situaciju u kojoj stariji računar može da pokreće igre samo na nižim i nižim unapred podešenim vrednostima godišnje, što može stvoriti osećaj da se računar pogoršava. Međutim, igre koje danas igrate na niskom nivou izgledaju jednako dobro ili bolje od igara koje ste igrali na visokom nivou kada je računar bio nov. Vaš računar se nije pogoršao, ostao je isti, ali postojanje viših nedostižnih podešavanja stvara podsticaj za nadogradnju.

Izvor: Howtogeek

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: ,