Top50 2024

Čisti litijum za vanadijumske katode

Nastavljajući uobičajenu temu među nekim prezenterima na The Battery Show North America, Emilie Bodoin, izvršni direktor i suosnivač kompanije Pure Lithium, koja se kladi na litijum-vanadijum, uokvirila je napore kompanije kao način da okonča dominaciju Kine na tržištu baterija

PCPress.rs Image

 „SAD se suočavaju sa egzistencijalnom krizom, a to je izumiranje američke automobilske industrije“, rekla je Bodoin. „Ali za razliku od dinosaurusa, možemo videti ovu kometu kako dolazi. Mi smo bukvalno u hladnom ratu sa Kinom oko lanca snabdevanja. 

 Pure Lithium možda nije jedina kompanija koja se bavi tehnologijom litijum metala kao alternativom litijum-jonskim baterijama, ali je vertikalno integrisana koja je u stanju da se nosi sa svime, od izvora materijala do proizvodnje litijumskih anoda i vanadijum katoda koje napajaju njene proizvode. 

 Bodoin, koja je osnovala kompaniju sa poznatim stručnjakom za baterije Donaldom Sadovejem – koji je takođe pokrenuo kompaniju za tečne baterije Ambri – rekao je da je Pure Lithium već obezbedio dovoljno materijala za napajanje 50 miliona električnih vozila. 

Pročitajte i:  BYD pritiska dobavljače za smanjenje cena 

 Ona tvrdi da industrija baterija kasni za novu hemiju, jer jedine dve koje su komercijalizovane za gigavatnu skalu su olovna kiselina i litijum jon. Ona je rekla da zamena grafita — od čega 77 odsto dolazi iz Kine — smanjuje težinu i zapreminu baterije za 50 procenata. „Dakle, imamo najmanje duplo veći kapacitet, polovinu težine, a naša baterija eliminiše grafit, nikl, kobalt i zavisnost od Kine. 

 Prepreka sa kojom se kompanija suočila bila je proizvodnja litijum-vanadijum ćelija. Drugi su pokušali da koriste elektrolizu rastopljene soli, rekla je Bodoin, ali to ima nedostatke kao što je oslobađanje gasa hlora i halogenih soli zbog čiste sirovine litijum hlorida. To rezultira ingotom, što se takođe pokazalo problematičnim jer se nije moglo ekstrudirati da bude dovoljno tanak da bi bio efikasan. 

 Rešenje čistog litijuma? Elektrotaloženje, čime se prave bakar, nikl i drugi metali. „Uzmemo zaštićenu membranu koja blokira vodu i provodi litijum, i uzmemo litijum slanu vodu, vodene izvore litijuma, i stavimo je u naš reaktor, i galvaniziramo savršenu litijumsku metalnu elektrodu koja je litijum na bakru koja može da ide direktno u baterija u jednom koraku“, rekla je ona. 

Pročitajte i:  Gužva u svemiru: Kina lansirala prve internet satelite

 Bodoin tvrdi da je rezultat drastično smanjen trošak, čak i u poređenju sa litijum-jonskom tehnologijom. Metalni litijum iz ekstruzije košta oko 3.650 dolara po kVh. Litijum-jonske baterije u Americi koštaju oko 100 dolara/kVh. Proces elektrodepozicije čistog litijuma čini baterije za 15 USD/kVh. Bodoin je takođe rekla da je kompanija skratila vreme od nabavke minerala do kompletiranja baterije na oko 587 dana. To je zapanjujućih 48 sati za litijum-vanadijumsku bateriju, rekla je, što znači da se mnogi troškovi i gasovi staklene bašte smanjuju u procesu. 

Izvor: techbriefs.com

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *