CloseOut: Rešenje za upravljanje kvalitetom izvedenih radova
Enetel Solutions neumorno radi na stvaranju novih softverskih rešenja namenjenih korisnicima u privredi. Kao vredan kreator raznovrsnih i vrlo konkretnih poslovnih rešenja, ova kompanija ponudila je CloseOut, namenjen potrebama svake industrije čije poslovanje predviđa bilo kakvu formu terenskog rada. Naš sagovornik tim povodom bio je Ninoslav Mitić, Project Manager kompanije Enetel Solutions.
Kome je sve namenjeno ovo rešenje?
Svim granama industrije i branšama koje imaju potrebu za izvođenjem terenskog rada. Iako je inicijalni razvoj rešenja nastao pre svega kao potreba da se pomogne kompanijama koje se bave telekomunikacijama, shvatili smo tokom razvoja da smo na putu da pomognemo svima koji se bave terenskim radom a imaju problema s kontrolom kvaliteta.
Telekomunikacije, energetika, građevina, komunalne usluge, prodaja samo su neke od oblasti kojima naše rešenje može poboljšati kvalitet terenskog rada. Na primeru telekomunikacija, kada je reč o novim infrastrukturnim projektima, to je definitivno 5G rollout, a ne treba zaboraviti reaktivno i prediktivno održavanje sajtova koje prožima celu Industriju 4.0.
Koje su prednosti vašeg rešenja i kako vidite kontrolu kvaliteta pre CloseOut‑a?
Ideja nam je bila da stvorimo georeferencirano softversko rešenje koje će popraviti kvalitet rada i efikasnost timova na terenu, uz smanjenje troškova i kontrolu svojih projekata uz online i trenutnu validaciju izvedenih radova putem mobilne aplikacije koja vodi terenski tim u dokumentovanju izvedenih radova putem slika i videa, a s druge strane, omogućava kontrolu kvaliteta i trenutnu validaciju putem Web aplikacije sa udaljene lokacije bez potrebe za izlaskom na teren.
CloseOut je namenjen svim granama industrije i branšama koje imaju potrebu za izvođenjem terenskog rada uz kontrolu kvaliteta, a razvijali smo ga upravo na sopstvenom primeru
Sprečen je svaki vid manipulacije, svaki naš dokumet izvedenog stanja je georeferenciran i sadrži koordinate kreiranja, pa je pored inspekcije samih radova, moguće videti gde je fotografija nastala i uporediti je na mapi s lokacijom na koju je terenska ekipa poslata. Današnja potreba za novim tehnologijama i kvalitetnijim načinom života zahteva velike infrastrukturne projekte čiji je obim na polju terenskog posla kompleksan, složen i često težak za praćenje, kada je kontrola kvaliteta u pitanju.
Kontrolu kvaliteta terenskih poslova pre CloseOut‑a vidim na sledeći način: Kod velikih infrastrukturnih projekata zavisila je od kontrole koja često zbog obima poslova nije uspevala da prati korak terenskih radnika, a pored toga, u većini slučajeva izlazila je po završetku radova te je bilo moguće vršiti inspekciju finalnog prozvoda, ne i kontinuiranog i faznog praćenja tokom terenskih radova. U tom slučaju veoma je teško pratiti i planirati projekte jer bi u svakom trenutku postojala opasnost od vraćanja terenskih radnika na posećenu lokaciju ako bi postojala potreba za ispravkom.
U slučaju reaktivnog i proaktivnog održavanja često kontrole nije ni bilo. U današnjem vremenu, čini se da je trenutna i online provera rešenje koje se nameće.
Koliko je bilo komplikovano razvijati rešenje koje obuhvata tako širok spektar potencijalnih korisnika i toliko primena?
S obzirom na to da je arhitektura rešenja na samom početku dobro postavljena, nije bilo problema da se prilagodi različitim korisnicima. Izazov je bio napraviti koncept dinamičnosti i prilagođavanja strukture unutar svakog projekta ponaosob, koja će voditi terenskog radnika, prema potrebama i tipu posla a biti samostalno kreirana od strane tima za kontrolu kvaliteta prema potrebama.
Takođe, znali smo da CloseOut mora biti Software as a Service (SaaS) i izazov je bio optimizovati rešenje koje će biti cloud orijentisano, s mogućnošću procesiranja i čuvanja velikog broj podataka. Na kraju je vredelo, jer naši korisnici nemaju potrebu za on‑premise instalacijom.
Osim povećanja produktivnosti, CloseOut doprinosi i podizanju standarda i kvaliteta, ali i omogućava kolaboraciju i nadzor na daljinu. Planirate li da sa ovako sveobuhvatnim rešenjem nastupite i van srpskog tržišta?
Rešenje se već koristi na polju telekomunikacija u Americi, Austriji, Nemačkoj i BiH. U razgovorima smo i s građevinskim kompanijama koje shvataju prednosti ovakvog rešenja.
Koliko ste dugo radili na razvoju ovog projekta?
Razvoj je trajao šest meseci. Imali smo tu privilegiju da rešenje razvijamo na iskustvu kompanije Roaming Networks, koja se nalazi u našoj grupaciji, i iskustvu koje je stekla na infrastrukturnim projektima u zemlji i inostranstvu. Smatramo da nijedan proizvod ne može da zaživi bez implementiranog korisničkog iskustva.
CloseOut još uvek nije kompletiran; štaviše, u dugoročnom planu je dalji razvoj izuzetno naglašen. Koje će funkcionalnosti dobiti u dogledno vreme?
Kada čujem ovakvo pitanje, pomislim i dolazim do zaključka da razvoj nikada neće prestati. Osluškujemo potrebe korisnika i u skorijem planu su sledeće funkcionalnosti:
- Management dashboard koji će menadžmentu na efektniji način dati uvid u kvalitet izvedenih radova, produktivnost svojih zaposlenih i da li je tok projekta u skladu sa fazama razvoja i projektnim planom.
- Multilevel validacija, mogućnost da se izvedeni radovi validiraju na više nivoa, od naručioca radova pa do podizvođača.
- Work scheduler i integracija s drugim PM softverima.
- Gamification, gde će svaki zaposleni na kraju nedelje/meseca dobiti izveštaj o kvalitetu svoga rada.
Da li je aplikacija dostupna i za računare i za mobilne uređaje?
Mobilna aplikacija je dostupna za terenske radnike dok je za supervizore, kontrolu kvaliteta, omogućen rad preko računara. U planu je svakako i mobilna aplikacija za supervizore, ali smo još uvek u fazi planiranja zbog kompleksnosti i odgovornosti koju nosi uloga inspekcije i validacije izvedenih radova. Želimo da pružimo korisnicima i tu mogućnost, ali bez gubitka kvaliteta u obavljanju ovog posla.
Više informacija: Enetel