Clubhouse započinje eksterno testiranje Android aplikacije

Kompanija je najavila da je njena Android verzija ušla u beta testiranje. Reč je o novom vidu društvene mreže koja se oslanja na audio poruke.

PCPress.rs Image

Clubhouse, voice-based aplikacija, donosi svoju uslugu na Android

Clubhouse se na ovaj test osvrnuo kao na „grubu beta verziju“ koja je u procesu predstavljanja grupi „prijateljskih testera“. To znači da još uvek ne postoji način da se šira javnost prijavi za Android aplikaciju. Nedostatak Android klijenta u kombinaciji sa njegovim sistemom poziva, u početku je Clubhouseu dao auru ekskluzivnosti. Morali ste da znate nekoga da biste ušli, a onda  vam treba iOS uređaj da biste učestvovali. Ali odlaganje pružanja pristupa korisnicima Android-a takođe je dalo većim konkurentima vremena da sustignu Clubhouse.

U stvari, jedan od najvećih rivala, Facebook, nedavno je izazvao Clubhouse na svim njegovim platformama i uslugama. Facebook je najavio potpunu audio strategiju koja je uključivala čitav niz novih proizvoda, od kratke audio forme do direktnog Clubhouse klona koji radi na Facebook-u i Messenger-u. Takođe je najavio način da korisnici Instagram Live isključe svoj video i isključe mikrofon, slično Clubhouse-u. Čak je i Facebook-ovo odeljenje za istraživanje i razvoj testiralo Clubhouse alternativu, Hotline, koja nudi svojevrsno mešanje između popularne audio aplikacije i Instagram Live, sa većim fokusom na pitanja i odgovore. U međuvremenu, Twitter nastavlja da proširuje svoj audio rooms, Twitter Spaces, a u izradi su i Clubhouse alternative od Reddita, LinkedIn-a, Spotify-a, Discord-a, Telegrama i drugih.

Pročitajte i:  Spotify će refundirati Car Thing kupovine

Za Clubhouse to znači da je došlo vreme da se pogura rast – pogotovo što već postoje neki znaci da se početni hipe polako smanjuje. Clubhouse je do danas zabeležio 13,5 miliona preuzimanja na iOS-u, ali broj dnevnih preuzimanja pada, što pokazuje da postoji pad broja dnevno aktivnih korisnika.

Podaci Apptopia-e pokazuju da su svakodnevno aktivni korisnici Clubhousea opali za 68% u odnosu na najviši nivo u februaru 2021. godine, mada to ne mora da znači da je Clubhouse gotov. Ali ako kompanija bude u stanju da izgradi zajednicu autora i time napravi popularne emisije (što namerava da učini pomoću svog akceleratora), i dalje bi mogla da vidi porast korisnika na nedeljnom i mesečnom nivou. A te sesije bi bile duže u poređenju sa nekim drugim društvenim aplikacijama, jer se korisnici Clubhouse-a često prilagođavaju emisijama koje traju duže od jednog sata – čak ostavljajući aplikaciju otvorenom dok rade druge stvari. Na primer, prosečno vreme sesije Clubhouse-a po korisniku je oko 125% duže od Snapchata ili Instagrama.

Pročitajte i:  Apple News Plus je spreman za rad van mreže 

Ali u poređenju sa aplikacijom za strimovanje poput Spotify-a, sesije su kraće. Prosečna sesija Spotify-a po korisniku je za oko 63% veća od Clubhouse-a, pokazuju podaci Apptopia-e. Međutim, Clubhouse cilja na izazove oko ponovnog angažovanja ljudi čija se upotreba možda smanjila poslednjih dana. Takođe, kompanija je najavila da će uvesti notifikacije za događaje koji će omogućiti korisnicima da budu obavešteni o događajima na koje su se prijavili. Ovo će biti važno i za autore koji oglašavaju svoje događaje. Clubhouse nije dao određeni vremenski okvir kada će njegova Android aplikacija doći do većeg broja testera ili šire javnosti, napominjući da se raduje što će u narednim nedeljama dočekati veći broj Android korisnika. U martu je Clubhouse rekao da će pokretanje Android-a potrajati nekoliko meseci.

Izvor: Techcrunch

Facebook komentari: