Da li dete treba da koristi Facebook Messenger Kids?
Popularna društvena mreža želi da približi online iskustvo deci od 6 do 12 godina. Koliko je ovo dobra ideja?
Kad smo prvi put čuli da će Facebook omogućiti deci poseban chat kontrolisan od roditelja imali smo podeljena mišljenja u redakciji. S jedne strane jasno je da će deca pronaći način da komuniciraju, kao što to već rade putem Snapchata, Instagrama ili Vibera. Zašto se to svejedno ne bi omogućilo u kontrolisanim uslovima?
S druge strane, zašto bi deca do 12 godina uopšte “visila” na chatu? Zabrinuti roditelji su se pobunili protiv Messenger Kids jer direktno poziva klince da budu deo online zajednice. Iako bi roditelji imali kontrolu nad ovom verzijom Messengera, to nije bilo dovoljno argument. Kolika je ta kontrola potpuna i kako uopšte očekivati od roditelja da budu korak ispred dece kad je komunikacija putem neta?
Facebook Messenger Kids – dobrotvorna aplikacija ili biznis model?
Ipak, ono što je najinteresantnije u vezi nove aplikacije je – zašto se Facebook uopšte odlučio za nju? Kao što se može pretpostaviti razlozi su najmanje altruističke prirode. Društvena mreža Marka Zuckerberga ima problem da privuče mlade koji smatraju da je Facebook za “matorce”. Teško je privući klince na mrežu na kojoj se nalaze njihovi roditelji, pa čak i babe i dede. Nije slučajno što se deca odlučuju za Snapchat koji je nerazumljiv svima koji nisu tinejdžeri.
Messenger Kids je ustvari način na koji se preko roditelja deca usmeravaju na svoju prvu društvenu mrežu, na kojoj će se zadržati dugi niz godina. Roditelji dobijaju osećaj sigurnosti, a Facebook nove korisnika koji će mu biti verni od malih nogu. Ipak možda i najvažniji razlog zašto je kreirana ova dečja aplikacije je – skupljanje podataka. Facebook praktično prodaje svoje korisnike oglašivačima, a deca mlađa od 13 godina su trenutno neiskorišćeni resurs.
Facebook trenutno zabranjuje deci mlađoj od 13 godina da otvore nalog (iako se to lako zaobilazi). Postaje jasno da svi ti klinci koji nisu na mreži predstavljaju neiskorišćeno blago podataka koji se mogu analizirati i prodati. Sa Kids nalogom deca se uvode u svet online komunikacije gde ona postaju lojalni konzumenti Facebooka, koji na ovaj način postaje prihvatljiv za njih, čak i po cenu kontrole roditelja. Facebook na ovaj način duplo dobija – tu su korisnički podaci ali i privlačenje novih korisnika koji će biti verni decenijama.
I da li dete treba da koristi Facebook Messenger Kids? Ako smatrate da je prisustvo na društvenoj mreži za dete od ključne važnosti za njegov razvoj onda bolje da to radi pod vašom kontrolom. Iako po nekim istraživanjima 93 odsto dece imaju pristup internetu od ranih nogu, malo analogne offline zabave im neće škoditi. Odluka je na vama.
Izvor: The Guardian