Francuska uskoro kreće sa primenom vozova na vodonik
Francuska se priključuje „zelenoj“ revoluciji železnica kupovinom 15 vozova na vodonik francuskog proizvođača TGV-a Alastom, koji ne proizvode emisije ugljen dioksida a trebalo bi da zamene postojeće dizelske modele, najavio je čelnik francuskog državnog železničkog prevoznika SNCF.
Vozovi na vodonik opremljeni su gorivnim ćelijama koje proizvode električnu energiju iz vodonika i kiseonika. Nemačka je prva zemlja koja je uvela tu tehnologiju pre godinu dana, stavivši u promet dva voza francuskog proizvođača TGV-a Alastom, na pruzi dužine 100 kilometara.
„Nadamo se da ćemo za nekoliko nedelja potpisati narudžbinu za proizvodnju 15 vozova na vodonik“, rekao je izvršni direktor SNCF-a Guillaume Pepy dodajući da bi vozovi trebalo da budu u funkciji za „otprilike dve godine“.
Do sada je Francuska imala problema sa dobijanjem čistog vodonika, s tim da se 95% vodonika dobijalo iz prirodnog plina. Alstom je predložio prilagođenje modela koji se koristi u Nemačkoj, pa će vozovi SNCF-a umesto čistog vodonika koristiti kombinaciju električne energije i vodonika.
Pepy navodi kako je cilj SNCF-a „da kroz 15 godina na francuskim železnicama ne ostane nijedan dizelski voz“. Francuske železnice do 2021. godine takođe planiraju da zamene neke dizel modele s novim dizel-električnim hibridnim vozovima na severoistoku, zapadu i jugu zemlje.
Izvor: Thelocal.fr