General Motors patentira autonomnu tehnologiju za obuku novih vozača bez instruktora
Instruktori ljudske vožnje mogli bi uskoro biti zamenjeni kompjuterizovanim. Ne, ne poput robota, već autonomna vozila. To je ideja iza tehnologije za obuku vozača koja je opisana u patentu koji je General Motors podneo Uredu za patente i žigove Sjedinjenih Država (USPTO), kako je prvi izvestio Motor1.
Umesto instruktora vožnje – čoveka, kompjuter ocenjuje i obučava vozače početnike koristeći različite metode.
- GM je podneo patent za tehnologiju autonomne obuke vozača, kao što je prvi izvestio Motor1.
- Umesto ljudskog instruktora, sistem ocenjuje i obučava vozače početnike koristeći različite metode.
- GM-ov sistem može dati veću kontrolu vozačima u obuci ako postignu dovoljno visok rezultat.
GM-ov patent opisuje autonomnu tehnologiju koja ne zahteva živog instruktora vožnje koji diše. Umesto toga, sistem je dizajniran da procenjuje i obučava vozače početnike korišćenjem kombinacije senzora za autonomne karakteristike automobila, kao i praćenje kako vozač u obuci upravlja kontrolama kao što su gas, kočnica i upravljanje. Sistem takođe koristi procesor sa algoritmom vožnje uskladištenim u memoriji automobila. Upoređujući ručne unose polaznika sa preporučenim uputstvima za vožnju, procesor izračunava rezultat.
Sudeći po tome, rezultat koji GM-ova funkcija autonomne obuke vozača izračunava je sličan oceni koju daje ljudski instruktor. Patent navodi da se ovaj rezultat može podeliti i sa trećim licima. Ono što je najvažnije, koristi se za određivanje da li vozač ispunjava unapred određene pragove. Zatim selektivno daje vozaču veću kontrolu nad različitim funkcijama vozila na osnovu toga kako se njihov rezultat upoređuje sa unapred postavljenim pragovima. To zvuči mnogo intuitivnije od metode probnog pokušaja da se mladi vozači puste da nauče kako da se kreću na prometnim raskrsnicama ili se uključuju na autoput pre nego što budu potpuno spremni.
Jeftinije i efikasnije ali bez vremenskog okvira
Iako nismo sasvim sigurni da li će ovaj sistem biti ponuđen na ličnim vozilima, patent ističe da bi se tehnologija mogla koristiti kao deo voznog parka u svrhe edukacije vozača. Takođe pominje moguće prednosti korišćenja autonomije za podučavanje novih vozača u odnosu na ljudske instruktore. Ne samo da stvarni ljudi mogu biti skloni pristrasnosti, već bi tradicionalne tehnike obuke mogle biti skuplje i manje efikasne od autonomnih tehnika.
Takođe ne znamo da li GM ima bilo kakav vremenski okvir za predstavljanje ove tehnologije javnosti, ali je ohrabrujuće videti da se u budućnosti tehnologija može koristiti za obuku ljudi kako da voze, a ne da uglavnom oduzima tu sposobnost od njih.
Izvor: caranddriver