BIZIT 11 - prvi dan

Google planira promenu privatnosti

Google je objavio da usvaja nova ograničenja privatnosti koja će prekinuti praćenje aplikacija na njegovim Android uređajima. Sličan potez napravio je Apple prošle godine i promenio praksu oglašavanja nekoliko kompanija.

PCPress.rs Image

Promena privatnosti utiče na velike kompanije

Google je rekao da razvija nove zamene za svoj reklamni ID, jedinstveni niz znakova koji identifikuje uređaj korisnika, fokusirane na privatnost. Digitalni ID u pametnim telefonima često pomaže kompanijama za reklamne tehnologije da prate i dele informacije o potrošačima.

Promene bi mogle da utiču na velike kompanije koje su se oslanjale na praćenje korisnika u različitim aplikacijama, kao što je Meta. Apple-ova podešavanja su, posebno pogodila Metu.

Meta je rekla da će Apple-ove promene privatnosti smanjiti prodaju aplikacije ove godine za oko 10 milijardi dolara. Ta vest je doprinela brisanju 232 milijarde dolara sa tržišne kapitalizacije kompanije u jednom danu, što je na kraju bio ukupan iznos ispod 600 milijardi dolara. Prošlog juna, Meta je vredela više od bilion dolara.

Pročitajte i:  Google Chat sada omogućava automatizaciju omiljenih aplikacija i usluga uz IFTTT integraciju

Dok se Meta borila protiv Apple-ovih promena, izrazila je podršku načinu na koji Google planira da primeni svoja podešavanja privatnosti.

„Ohrabrujuće je videti ovaj dugoročni, saradnički pristup Google-ovom personalizovanom oglašavanju za zaštitu privatnosti“, rekao je Graham Mudd, potpredsednik za marketing proizvoda, reklame i poslovanje u Facebook-u.

„Radujemo se nastavku rada sa njima i industrijom na tehnologiji za poboljšanje privatnosti kroz industrijske grupe.“

Google je rekao da će nastaviti da podržava trenutne identifikatore u naredne dve godine, što znači da druge kompanije imaju vremena da sprovedu promene.

Apple je kritikovan od strane Facebook-a i drugih kompanija zbog uvođenja funkcije transparentnosti praćenja aplikacija, koja smanjuje mogućnosti ciljanja ograničavajući oglašivačima pristup identifikatoru korisnika iPhone-a.

Sa tom promenom, korisnici su dobili iskačući prozor koji im omogućava da blokiraju aplikacije da prate njihove podatke u reklamne svrhe.

Google je kritikovao Apple-ov pristup u svom postu na blogu bez imenovanja kompanije.

„Shvatamo da su druge platforme zauzele drugačiji pristup privatnosti oglasa, grubo ograničavajući postojeće tehnologije koje koriste programeri i oglašivači“, napisao je Anthony Chavez, potpredsednik Google-a za upravljanje proizvodima. „Verujemo da bez prethodnog obezbeđivanja alternativnog puta za očuvanje privatnosti takvi pristupi mogu biti neefikasni i dovesti do loših ishoda za privatnost korisnika i razvojne kompanije.”

Pročitajte i:  Apple AI i naočare?

Fokusiranje na prakse privatnosti moglo bi pomoći tehnološkom gigantu da preduzme regulatorna pitanja jer zakonodavci i potrošači postaju svesniji i zabrinutiji za svoje lične podatke. Kompanija je saopštila da će blisko sarađivati sa regulatorima.

Izvor: CNBC

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , ,