Google pokreće nove funkcije koje će pomoći korisnicima da smanje emisiju ugljen-dioksida
Google je najavio skup novih funkcija za koje kaže da će pomoći ljudima koji koriste njihove platforme da donesu održivije odluke.
Postoje ažuriranja za Search, Maps, Travel, Nest i još mnogo toga
Nove usluge usredsređene su na smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte koji doprinose zagrevanju planete, a prvenstveno se nalaze u Search-u, Maps, Travel i Nestu. Ali pre nego što uđemo u detalje o načinu rada njihovih novih alata, kratka beleška konteksta – neki zagovornici zaštite životne sredine pozvali su kompanije da odgovornost za klimatsku krizu prebace na pojedinačne potrošače. Držanje velikih korporativnih zagađivača odgovornim za svoje emisije, daleko nadmašuje individualni uticaj svakog potrošača. Google-ove najave u sredu nisu zaista osmišljene da smanje sopstveni ugljenični otisak kompanije. S obzirom na to, nema vremena za gubljenje kako bi se sprečilo pogoršanje klimatske krize, a svaki deo uštede emisija pomaže. Za one koji bi možda želeli neke nove alate za obuzdavanje sopstvenih emisija, evo analize onoga što je Google upravo najavio.
Tokom ovog meseca, Google planira da promeni način na koji se rezultati za „klimatske promene“ pojavljuju na njegovoj platformi za pretragu. Prema Google-u, korisnici će biti odvedeni na namensku stranicu sa rezultatima sa „visokokvalitetnim informacijama o klimi“. Planirano je da se nabavi sadržaj od uglednih autoriteta na tu temu, uključujući Ujedinjene nacije. Kompanija takođe kaže da želi da olakša potrošačima da vide bolje ekološke opcije prilikom kupovine na Google-u.
Početkom sledeće godine, kada korisnici sa sedištem u SAD-u traže modele i proizvođače automobila, Google će takođe prikazati rezultate za hibridna i električna vozila. Prilikom traženja određenog električnog vozila, korisnici će pronaći i obližnje stanice za punjenje koje su kompatibilne sa modelom. Slično, korisnici Google-a u Sjedinjenim Državama trebalo bi u sredu da vide predloge za energetski efikasnije kućne aparate pri kupovini na mreži. To se odnosi na pretrage peći, mašina za pranje sudova, bojlera, peći i sušara. Google, međutim, nije najavio nikakve promene pretraživanja na YouTube-u, koji je postao velika platforma za dezinformacije i laži o klimatskim promenama. Prema 100 nedavnih analiza neprofitne kompanije Avaaz, od 100 top video zapisa koji se pojavljuju kada se traži „globalno otopljenje“, 20 posto pregleda su oni prepuni dezinformacija.
Google takođe nije ispunio zahteve svojih zaposlenih da otkaže ugovore sa kompanijama za fosilna goriva ili prekine finansiranje i lobiranje za kandidate koji ometaju klimatske akcije. Od srede, ljudi u SAD-u mogu da vide koje su rute vožnje najefikasnije pri korišćenju Google mapa. Efikasnost goriva smanjuje troškove gasa i zagađenje putem izduvnih cevi. Kada je najefikasnija ruta i najbrža, Google mape će podrazumevano izabrati tu opciju. Ako je štedljiva ruta sporija, aplikacija će korisnicima pokazati njihove mogućnosti kako bi mogli da donesu odluku o tome šta da odaberu. Prema Google-u, korisnici u Evropi će moći da učine isto od 2022. godine. To će, teoretski, pomoći pojedinim korisnicima Google mapa da smanje emisiju CO2. Putničko vozilo obično ispušta nešto manje od pet metričkih tona CO2 godišnje. A osoba u SAD-u, koji ima jednu od najvećih stopa emisije po glavi stanovnika u svetu, mogla bi biti odgovorna za oko 18 tona godišnje.
Google je, s druge strane, ispustio 12.529.953 metričkih tona CO2 u atmosferu 2019. To je otprilike ekvivalentno zagađenju od više od 2,73 miliona putničkih vozila godišnje. Dalje, gde god se biciklistička navigacija nudi na Google mapama, aplikacija će u narednim mesecima imati „Lite navigaciju“. Ova funkcija omogućava biciklistima da vide uputstva i detalje o svojoj ruti, bez ostavljanja uključenog ekrana. Od srede, aplikacija će deliti informacije o obližnjim skuter i biciklističkim deonicama u 300 gradova širom sveta, uključujući Berlin, New York, Sao Paulo i Taipei. Kada pretražuju letove preko Google-a, od srede, korisnici će moći da vide emisije ugljen-dioksida povezane sa svakim letom. Čak će moći da vide kako njihov izbor sedišta utiče na njihov pojedinačni ugljenični otisak. Zauzimanje mesta u biznis ili prvoj klasi, povećava količinu zagađenja za koje ste odgovorni, jer oni zauzimaju više prostora, a samim tim i veći udeo u emisijama aviona. Odabirom puta koji je efikasniji u potrošnji goriva može se zapravo smanjiti zagađenje CO2 sa određene rute za čak 63 posto, pokazalo je nedavno istraživanje.
Odvojeno, Google je najavio planove za proširenje istraživanja o tome kako smanjiti emisije iz vožnje, omogućujući semaforima da efikasnije usmeravaju saobraćaj. Google je pilotirao program koji koristi veštačku inteligenciju u Izraelu i otkrio smanjenje između 10 i 20 procenata goriva i vremena kašnjenja na raskrsnici. Google je lansirao novu uslugu za vlasnike termostata Nest u SAD-u, koju planira da pokrene u narednih nekoliko sedmica. Zove se „Nest Renew“ i omogućava korisnicima da automatski prebace grejanje i hlađenje u vreme kada je na mreži dostupno više obnovljive energije. Ovo je strategija koju su energetski stručnjaci i zagovornici zaštite životne sredine promovisali kao važan korak u poboljšanju energetske efikasnosti domova i smanjenju opterećenja električnih mreža u vreme najveće potražnje. Na “odabranim” tržištima, Google će takođe ponuditi pretplatu na Renew Premium, koja bi pretplatnicima omogućila da usklade svoju potrošnju električne energije na fosilna goriva sa nekim ulaganjem u obnovljivu energiju (putem sertifikata za obnovljivu energiju).
Google je od 2007. kompenzovao sopstvene emisije, ali ih nije u potpunosti eliminisao. Google se prošle godine obavezao da će do 2030. godine svoje kancelarije i centre podataka voditi u potpunosti na lokalno nabavljenoj energiji bez ugljenika, što je obaveza koja ga stavlja ispred svih kad su u pitanju obećanja drugih tehnoloških kompanija da postignu neutralnost ugljenika. Google-ovi data centri sada rade na 67 posto čiste energije, izjavila je u sredu glavna direktorka Google-a za održivost, Kate Brandt.
Izvor: Theverge