Google troši milijardu dolara za pripremu radnika za poslove budućnosti
Očekuje se da će kompanije koje rade na veštačkoj inteligenciji (AI) i srodnim tehnologijama imati ogrome koristi od velikih promena koje će automatizacija doneti u svet rada. Sa druge strane, radnici bi mogli da se suoče sa budućnošću nezaposlenosti i siromaštva. Da bi osigurali da ljudi i dalje imaju mesto kao radna snaga budućnosti, Google je uspostavio Grow with Google inicijativu.
Kako je CEO kompanije Sundar Pichai objasnio 15. oktobra, tokom događaja objavljivanja Grow with Google inicijative u Pitsburgu, da kompanija planira da u narednih pet godina izdvoji milijardu dolara neprofitnim organizacijama koje su specijalizovane za obuku radnika i pomažu novim preduzećima da se razviju.
Deset miliona dolara iz fonda je već namenjeno Goodwill-u. Kompanija planira da iskoristi taj novac za implementaciju Goodwill Digital Career Accelerator, koja ima za cilj da priprema članove američke radne snage za poslove koji zahtevaju visok nivo tehnološkog znanja. Google će takođe započeti obilazak Sjedinjenih američkih država, posećivati biblioteke i organizacije u zajednicama kako bi predstavili obuke i savete o karijeri, kao deo obaveze da pruži milion sati volontiranja za zaposlene tokom trajanja projekta.
Google nije jedini tehnološki gigant koji ulaže značajnu količinu novca u programe kako bi se osiguralo da ljudi budu spremni za poslove koji će biti dostupni u narednim godinama. U maju 2017, Apple je najavio planove za uspostavljanje fonda od milijardu dolara koji bi pomogao u proizvodnji u SAD-u, a kompanija takođe planira da finansira radionice za kodiranje. Microsoft je nedavno objavio i svoj TechSpark program kako bi se pripremio za radnike zbog predstojećih ekonomskih promena poboljšavajući svoje digitalne veštine i kompjutersku pismenost.
Tehnologije nam nesumnjivo donose brojna unapređenja, međutim nije zagarantovano da će automatizacija da uništi radnu snagu, ali gotovo je sigurno da će je poremetiti. Prednosti tehnologije su jednostavno prevelike da bi se ignorisale, pa će kompanije hteti da je implementiraju kad god je to moguće. Pitanje je da li i u kojoj meri ljudi treba da se ponašaju kao roboti? Kako automatizacija doprinosi nestanku fundamentalnih znanja? Odgovore na ova pitanja potražite na ovogodišnjoj BIZIT konferenciji.
Izvor: Futurism