Građani Londona puniće mobilne uređaje na srpskim Strawberry pametnim klupama
Solarne „Strawberry Pametne Klupe“, razvijene od strane srpske kompanije „Strawberry energy“, postavljene su premijerno na četiri lokacije u „Canary Wharf“ poslovnoj četvrti Londona, 15. oktobra tekuće godine.
„Strawberry Pametna Klupa“ je novo tehnološko rešenje kompanije „Strawberry energy“ za potrebe gradova budućnosti. Napajan solarnom energijom, ovaj moderni urbani mobilijar pruža uslugu besplatnog punjenja mobilnih uređaja putem ugrađenih kablića, USB ulaza i wireless punjača. Pored ove funkcije, „Strawberry Pametna Klupa“ sakuplja podatke o količini CO2, nivou buke, vlažnosti vazduha, temperaturi i vazdušnom pritisku u okruženju, dok korisnici mogu da se posluže i ugrađenim dugmetom putem koga mogu da pozovu Centar za pomoć.
Ove klupe nastale su kao rezultat „Cognicity Challenge“ takmičenja u organizaciji „Canary Wharf“ kompanije ranije ove godine, a po dizajnu srpskog arhitekte Miloša Milivojevića. „Strawberry energy“ osvojio je pilot projekat i potom radio na razvoju nove tehnologije u saradnji sa svetskim ekspertima u oblasti “pametnih gradova” i najvišim nivoima menadžmenta kompanije „Canary Wharf“.
“U pregovorima smo sa još nekoliko kompanija i opština u Londonu, tako da očekujemo da postavimo još 10 „Strawberry Pametnih Klupa“ do kraja godine”, rekao je Miloš Milisavljević, generalni direktor i osnivač kompanije „Strawberry energy“.
“U ovoj godini, počeli smo da izvozimo naše solarne uređaje u tri nove države: u Slovačku, Bugarsku i Hrvatsku, i to našu prvu inovaciju, javni solarni punjač za mobile telefone i druge prenosive uređaje „Strawberry Drvo“. Sada smo dodali nove funkcije i napravili novi urbani mobilijar koji je još lakši za instalaciju, tako da se može postaviti na bilo kom mestu”, dodao je.
Benefit ovih klupa ogleda se i u njihovom socijalnom aspektu; okruženi oko iste potrebe na javnom prostoru, korisnici vremenom ove solarne stanice pretvaraju u jedinstvena mesta okupljanja i druženja koja ih motivišu da razmišljaju o prednostima obnovljivih izvora energije.
Camille Waxer, direktor administrativnih poslova kompanije “Canary Wharf Group” rekla je: “Strawberry energy kompanija, koja nam je predstavljena tokom “Cognicity Challenge” takmičenja, odmah je pridobila našu pažnju zbog svog inovativnog koncepta održivih i funkcionalnih klupa. Ove solarne klupe nemaju samo ulogu punjača za mobilne telefone, one podstiču ljude na interakciju sa novim i inventivnim tehnologijama.
Vrednost „Strawberry Pametnih Klupa“ već je prepoznata od strane lokalnih institucija, samouprava i kompanija u Londonu. Ovaj inovativni urbani mobilijar proglašen je nedavno jednim od pobedničkih rešenja na takmičenju “Povezivanje ljudi i stvaranje zajednice” u organizaciji Instituta za održivost, u partnerstvu sa kancelarijom gradonačelnika Londona i „EIT Digital“ agencijom.
“Strawberry energy” je svetski prepoznata i višestruko nagrađivana kompanija od strane Evropske komisije i prestižnih evropskih i američkih organizacija. Njihove javne solarne punjače i WiFi stanice, takozvano „Strawberry Drveće“, do sada je koristilo 400.000 ljudi. „Strawberry energy“ pobedio je na „Verge Accelerate“ 2014 takmičenju u San Francisku, proglašen za jednu od Top 10 urbanih inovacija na Samitu pametnih gradova u Dalasu u Teksasu, dok je osnivač Miloš Milisavljević čest gostujući govornik na mnogim internacionalnim događajima koji se bave tematikom pametnih gradova.
O „Cognicity Challenge“ takmičenju i kompaniji „Canary Wharf“
„Cognicity Challenge“ organizuje se sa ciljem identifikovanja i razvoja naprednih tehnologija za pametne gradove, koje će upotpuniti i “opametiti” „Canary Wharf“ deo Londona.
„Canary Wharf“ je kompanija koja se bavi razvojem, izgradnjom i investicijama u nekretnine. Tokom 2 decenije, kompanija je transformisala sadašnji „Canary Wharf“ deo Londona u superiorni kvart koji obiluje poslovnim prostorima, shopping centrima i zanimacijama za slobodno vreme, prostirući se na 1.5 miliona kvadratnih metara.