Intervju: Milan Milošević, Yunet – Veština prilagođavanja promenama
Kompaniji Yunet je 6. februara u Skupštini grada Beograda uručena specijalna nagrada TOP50 – DigitalBiz za digitalno unapređenje poslovanja. Tim povodom smo porazgovarali s gospodinom Milanom Miloševićem, CEO-om firme Yunet International, o njihovom dosadašnjem radu i planovima za budućnost, koja je u svakom pogledu – digitalna.
Yunet je jedan od prvih Internet servis provajdera u Srbiji i (nekadašnjoj) Jugoslaviji, prisutan je na tržištu preko 25 godina, i od prvog dana postavlja visoke standarde i neprestano unapređuje poslovanje koje prilagođava zahtevima korisnika. Prepoznatljivi su po tradiciji, vernosti i profesionalnom timu spremnom da odgovori na sve izazove, i upravo su zato i zaslužili ovo specijalno priznanje. Gospodin Milošević nam na samom početku kaže da je misija kompanije Yunet International da stvaraju digitalni svet, koji postaje stil života zadovoljnog korisnika.
P: Još jednom, čestitamo na nagradi DigitalBiz!
O: Drago mi je što se Yunet pokazao kao prepoznatljiv brend na tržištu i što iz dana u dan sve više jača. Dobijeno priznanje je potvrda dugogodišnjeg rada i istrajnosti našeg tima. Digitalno unapređenje poslovanja koje podrazumeva organizacione promene kroz upotrebu digitalnih tehnologija i poslovnih modela omogućila je da Yunet postane pouzdan partner koji može da isprati klijenta na svakom koraku njegovog poslovanja. Izazov nam je bio da proširimo, unapredimo i prilagodimo portfolio usluga uz održavanje i unapređivanje njihovog kvaliteta, što nije bilo lako jer je trebalo osluškivati zahteve korisnika i doneti pravu odluku u kom smeru ići.
P: Kako poslovni razvoj izgleda iz Vašeg ugla?
O: Digitalno unapređenje poslovanja ne podrazumeva da kompanija ima IT sektor, niti to podrazumeva da se kroz svakodnevne aktivnosti koriste digitalni alati i tehnologije. Digitalno unapređenje poslovanja je mnogo više od toga i podrazumeva način upotrebe digitalnih alata i tehnologija koje menjaju savremeno poslovanje, digitalni ekosistem, odnos prema klijentima, kao i samo korisničko iskustvo. Jednom rečju, to je složen i dugotrajan proces unapređenja poslovnih procesa i modela korišćenjem IT digitalnih alata i tehnologija. To znači da se primenom savremenog znanja i veština upravlja poslovanjem u digitalnom okruženju, što predstavlja proces koji ne prestaje, koji nije ni malo jednostavan i bez kojeg savremeno poslovanje nije moguće. Biti uspešan na tržištu podrazumeva unapređenje poslovanja kao deo biznis strategije svake uspešne kompanije.
P: Koji su njegovi ključni elementi?
O: Pre svega, potrebe korisnika. Digitalno unapređenje poslovanja podrazumeva da se stvari menjaju i da je potrebno uhvatiti se u koštac sa svim tim promenama i iskoristiti ih da se poslovanje unapredi. Jednom kada shvatimo da moramo da se menjamo i prilagođavamo i da je neophodno investirati u edukaciju zaposlenih, unapređivati poslovne procese, ulagati u nove alate, definisaćete pravac u kojem treba ići kako biste bili konkurentni i uspešni.
Drugim rečima, digitalno unapređenje poslovanja predstavlja veštinu prilagođavanja promenama. Da bi unapređenje poslovanja bilo uspešno (pa i moguće), ono mora da obuhvati zaposlene, strategiju, saradnju i tehnologiju. Zaposleni moraju da prihvate novine, da što pre ovladaju novim veštinama i potrebnim znanjem.
Osnova koja pokreće unapređenje poslovanja jeste postojanje jasne strategije integrisane u poslovni plan. Korisnici ne koriste usluge zbog njih samih, već zbog toga što ostvaruju efekat. Kada firma prepozna svoju ciljnu grupu i obrati se korisnicima na njima razumljiv način, ponudivši usluge koje ispunjavaju njihova očekivanja, uspeh je praktično zagarantovan.
Svi imaju korist od saradnje između kompanija, što je ključna stvar za održavanje pozitivne poslovne kulture. Primenom znanja stečenog kroz iskustvo stvara se pozitivna klima, zdravo okruženje i otvara prostor za napredovanje. Tehnološka revolucija iz korena menja način života što za posledicu ima kako ćemo se odnositi jedni prema drugima. Sama transformacija, koja se odnosi na digitalne alate i tehnologije, će doneti boljitak samo onima koji su sposobni za inovaciju i prilagođavanje.
P: Kakva je trenutno situacija na tržištu, kada se posmatra digitalna transformacija?
O: Kompanije koje kasne sa transformacijom su u većoj opasnosti od kompanija koje su agilnije po tom pitanju. Novi igrači agresivno „napadaju“ tržište, dok start‑up kompanije stiču prednost nad uspostavljenim modelima poslovanja. Ključ uspeha leži u neprestanom usvajanju novih znanja, trendova i tehnologija. Nakon prihvatanja novog znanja sledi kreiranje strategije i na kraju realizacija planova.
Yunet posluje u skladu sa definisanom misijom i vizijom, tako da bude prepoznatljiv na tržištu i korak ispred svih, čime stvara svet koji postaje stil života zadovoljnog korisnika. Verujemo da u 21. veku Internet kao servis mora da bude dostupan svakome na isti način kao što je dostupna voda, hrana ili struja. Vodeći se ovim, Yunet se razvio u pouzdanog poslovnog partnera koji može da isprati korisnika na svakom koraku njegove digitalizacije. Ulaganje u kadrove i stalna edukacija omogućila je da svojim poslovnim partnerima brzo i uspešno rešavamo složene probleme. Yunet‑ovi klijenti često ističu savetodavnu ulogu naše kompanije, jer u svakom trenutku mogu da nam se obrate i dobiju odgovor na sva pitanja iz IT oblasti.
P: Kuda vas „digitalni put“ dalje vodi?
O: Digitalna transformacija je proces koji se nikada ne završava, pa verovatno nijedna kompanija u svetu ne može da kaže da je ovaj zadatak izvršila u potpunosti. Najveće prepreke uspeha su svakako brzina adaptacije i edukacije ljudi, kao i večiti strah od promene. Yunet je strateški partner poslovnih klijenata, koji raste svakodnevno i usavršava se u skladu sa savremenim trendovima, stvarajući neophodne uslove za rast i razvoj poslovnih partnera.
Kritični deo poslovne saradnje klijenata i Yunet‑a leži u stalnoj edukaciji i inovativnosti. Yunet neprestano unapređuje poslovne alate, platforme, procese i rešenja koja su osnova za prihvatanje svih poslovnih izazova. Transparentnost podataka, kao i poverenje poslovnih klijenata je ključna stvar za uspešnu saradnju. Svakodnevnom saradnjom s klijentom i prepoznavanjem potreba klijenta stvara se višegodišnje partnerstvo i pouzdan poslovni model koji garantuje uspeh. Minimalno vreme potrebno da se servis isporuči klijentu je ono što Yunet izdvaja od drugih. Yunet je fleksibilna kompanija koja prati tržište, reaguje promptno i prilagođava se novonastalim promenama.
Yunet će nastaviti sa unapređivanjem poslovanja u svim poslovnim segmentima, s orijentacijom ka potrebama naših korisnika. Svakodnevni složeni poslovni procesi uslovljavaju da se saradnja između poslovnih klijenata i pružaoca usluga stalno menja i prilagođava ponudi i potražnji na tržištu. Kontinuirani rad, korišćenje svih raspoloživih digitalnih alata i tehnologija, zadovoljni korisnici usluga kao i pozitivno poslovno okruženje predstavljaju ključ uspeha.