Kako naterati oglašivače da plate više
Facebook trenutno testira novi dvostruki Feed koji razdvaja generisane postove iz oglasa i objave prijatelja, izveštava The Guardian. Pored Srbije, testiranje je u toku u još pet zemalja, Boliviji, Gvatemali, Kambodži, Slovačkoj i Šri Lanki.
Prema ovom testu, na glavnom News Feed-u se još uvek nalaze stvari koje dele prijatelji i porodica, kao i reklame. Međutim, objave koje dele stranice, premeštene su u sekundarni feed. Većina ljudi u Srbiji primetila je drastičnu promenu u izgledu svog Facebook-a to jest uvođenje novog Explore Feed-a za prikaze objava stranica koje su lajkovali. Posledice ovakve odluke su drastičan pad organskog reacha stranica 66%. Samo u prvih par dana nakon uvođenja ove promene, 19. oktobra, reach stranica je pao za dve trećine. Istraživanje sprovedeno u Slovačkoj pokazuje da je 60 najvećih stranica slovačkih medija zabeležilo četiri puta manju interakciju (broj komentara, šerova i lajkova) od početka testiranja.
Facebook je objasnio na svom blogu: „Cilj ovog testa je da shvatimo da li ljudi više vole da imaju zasebna mesta za lični i javni sadržaj. Čućemo šta ljudi govore o iskustvu da bi razumeli da li je ovo ideja vredna daljeg razrađivanja. Ne postoji trenutni plan da se ova novina pušta negde izvan ovih zemalja za testiranje ili da se naplaćuje stranicama na Facebook-u kako bi se njihov sadržaj objavljivao u News Feed-u ili Explore Feed-u. Nažalost, neki su pogrešno protumačili, ali to nije bila namera.“
Iz ugla većine korisnika u Srbiji, uključujući i članova redakcije PC Press-a, prelazak na dvostruki feed nije dočekan lepim rečima i reakcijama. Jednostavno, izmešan feed, sa kombinacijom statusa prijatelja, stranica koje ste lajkovali i ponekih sponzorisanih sadržaja je zgodan jer se sve nalazi na jednom mestu. Takođe omogućava bolju preglednost i daje vam mogućnost da jednostavno izbacite ono što vam se ne sviđa. Uvođenjem još jednog taba bez prethodnog obaveštenja ljudi su, pre svega reagovali zbunjeno, a onda i razočarano, jer je stalno potrebno skrolovati kroz dva zasebna feed-a. Nadamo se da će Facebook ubrzo uvideti da je ovo jedna od najvećih grešaka koje su napravili, ili bar korisnicima dati opciju da samo izaberu režim koji im više odgovara. Takođe, jasno je da Facebook ovo isprobava kako bi naterao oglašivače da više sponzorišu svoj sadržaj koji se sada prikazuje u News, a ne novom Explore feed-u, te da su motivi da kompanijama koje se oglašavaju dublje zavuku rupu u džep.
Izvor: Engadget