BIZIT 11 - prvi dan

Kako se Formula 1 okreće AWS-u da pomogne sledećoj generaciji fanova da se približe akciji

Kao verovatno tehnološki najnapredniji sport na svetu, Formula 1 je odavno bila pionir u prihvatanju novih tehnologija i dostignuća.

PCPress.rs Image

Kako AWS tehnologija može pomoći Formuli 1 da dostigne sledeći nivo

Od servo-upravljanja do hibridnih motora i mnogo toga, sport sada takođe traži druge oblike tehnologije kako bi održao i izgradio odnose sa navijačima širom sveta. Amazon Web Services (AWS) je partner Formule 1 od 2018. godine, a nedavno je obnovio svoje partnerstvo sa sportom. Na nedavnom događaju AWS re:Invent 2023, razgovarali smo sa Robom Smedleyjem, legendarnim bivšim inženjerom trka i sada AWS-F1 konsultantom, kako bismo saznali šta bi moglo biti sledeće za ova dva diva.

Gledajući unapred

U sportu koji često biva ismejan zbog prevelike raskoši i visokih cena, nova era Formule 1 zapravo je suprotna, sa sve mlađom i raznolikijom bazom navijača širom sveta koja privlači sve veću pažnju.

Izazov sada, kako primećuje Smedley, ima veze sa zadržavanjem pažnje ovih navijača, idealno pružanjem informacija i ažuriranja koja žele, onda kada to žele.

“Postoji veća zavisnost, posebno kod nove generacije navijača, o tehnologiji – tako da to daje podsticaj da budemo još inovativniji”, kaže on.

Pročitajte i:  Lenovo postaje globalni partner Formule 1

“Sada se gotovo očekuje da će na velikim sportskim događajima poput (Formule 1) imati dobru povezanost i tehnologija pomaže navijačima da se uključe u sam događaj. Ima toliko izazova u Formuli 1 trenutno, ali mi volimo da pristupamo tome tako što kažemo, koji je izazov, i da li imamo tehnologiju da to popravimo ili izgradimo tehnologiju da izgradimo rešenje?”

AWS je sarađivao sa Formulom 1 kako bi omogućio tačniju i bržu analitiku za televizijske gledaoce, uključujući procene veka trajanja guma, prognoze oko prozora za promene guma i udaljenosti potencijalne borbe na stazi.

Smedley se slaže da su AWS F1 uvidi navijača “apsolutno utkani u tkivo iskustva navijača”, pružajući bogatije i sveobuhvatnije iskustvo za navijače svih nivoa znanja.

“Imamo tehnologiju na dohvat ruke – posebno GenAI, koja nam može pomoći da na veoma ličnom nivou razumemo kakva je demografija navijača”, napominje Smedley.

“Želimo doći do tačke gde smo potpuno povezano dešavanje – još uvek nismoto dostigli, ali ni jedan sport nije!”

Pročitajte i:  Lenovo postaje globalni partner Formule 1

Daleko od navijača, postoji i određena prilika da se i same ekipe Formule 1 okrenu tehnologiji veštačke inteligencije. Iako su ograničene na određenu količinu računarske snage tokom trkaćkog vikenda, i dalje postoje šanse za korišćenje tehnologije u drugim oblastima, uključujući možda delove i čak dizajn automobila.

“Mislim da je Gen AI, a čak i veštačka inteligencija definitivno sledeći korak”, razmišlja Smedley, “prvi tim koji razbije to (i) dobije snažno vođstvo od veštačke inteligencije u smernicama dizajna njihovog automobila biće izuzetno uspešan.”

Pomalo ironično opažanje iz mog razgovora sa Smedleyjem je da se odvijalo u Las Vegasu, najnovijem visokobudžetnom mestu Formule 1. Uprkos nekim prilično ozbiljnim problemima oko uličnog mobilijara, hladnih temperatura guma i nezadovoljnih navijača, Trka za Veliku nagradu Las Vegasa bila je jedan od vrhunaca sezone, sa uzbudljivom trkom do same završnice.

“Cela arhitektura i infrastrukturni izazov, s tehnološke tačke gledišta, pokušaj da se organizuje trka usred postojećeg grada, bio je ogroman”, napominje Smedley, ali priznaje da je trka bila neizmerno uživanje.

Pročitajte i:  Lenovo postaje globalni partner Formule 1

Ovo ponovo dokazuje da je Formula 1 u odličnom položaju da maksimizira svoju rastuću popularnost širom sveta, i nebo zaista može biti granica za proširenje sporta.

“Morate se setiti odakle smo došli”, zaključuje Smedley, “kada sam počeo u Formuli 1, niko zapravo nije znao šta se dešava na stazi izvan grada… sada su svi pravi fanovi!”

Izvor: Techradar

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: ,