Meta pokušava da iskoristi popularnost WhatsApp-a novim strategijama monetizacije
Direktorka WhatsApp-a ukazala na izazove i mogućnosti monetizacije.
Alice Newtown Rek, direktorka proizvoda WhatsAppa, sugerisala je da platforma ostaje otvorena za različite strategije monetizacije i da još uvek nije popravljena nijedna stvar.
Ova aplikacija ima korisničku bazu od preko 2 milijarde. Ali za razliku od Instagrama, WhasApp se ne oslanja na oglašavanje, koji je ujedno i primarni izvor prihoda Facebook-a. Samo mali deo prihoda Instagrama se izdvaja za Metine poduhvate u metaverzumi kroz napore da se pobedi TikTok pomoću Reels funkcije.
Prema saopštenju direktorke WhatsApp se suočava sa izazovom reklama. Odnosno prvi osnivači ove aplikacije su smatrali da platforme za razmenu privatnih poruka nisu mesto za oglašavanje. Metina strategija za unovčenje WhatsApp-a se priprema već pet godina. Tokom 2018. godine pokrenut je WhatsApp Business kako bi se olakašala komunikacija između kompanija i klijenta putem verifikovanih komercijalnih naloga i alata u aplikaciji. Od juna ova aplikacije je imala 200 miliona aktivnih korisnika mesečno, tako da su mala preduzeća imala besplatan prisutp, dok su se veća preduzeća odlučila za funkcije koje su zasnovane na pretplati.
Jedan od inovativnih prisupa je reklama „klikni na poruku“. Ova funkcija preusmerava korisnike sa Instagrama i Facebooka na WhatsApp za trenutne razgovore. Zahvaljujući ovoj strategiji generiše se značajan prihod. Ujedno privatni kanali imaju veliki potencijal u budućnosti. Naime, privatni kanali mogu da budu mesto gde bi se za malu naknadu čule vesti ili pratili kreatori sadržaja.
Izvor: indianexpress.com