BIZIT 11 - prvi dan

Novi Apple softver za automobile mogao bi biti trojanski konj u automobilskoj industriji

Apple je u junu najavio sledeću generaciju svog softvera za automobile CarPlay. Preuzima korisnički interfejs na svim unutrašnjim ekranima, zamenjujući merače gasa i brza biranja sa digitalnom verzijom koju pokreće vozačev iPhone. On je predložio da CarPlay pomaže proizvođačima automobila da prodaju vozila.

PCPress.rs Image

Menadžer inženjeringa kompanije Apple Emili Schubert rekla je da 98% novih automobila u SAD dolazi sa instaliranim CarPlay-om. Iznela je šokantnu statistiku: 79% kupaca u SAD bi kupilo automobil samo ako podržava CarPlay.

Autoindustrija se suočava sa neprivlačnim izborom: Ponudite CarPlay i odustanite od potencijalnog prihoda i šanse da ostvarite veliku promjenu u industriji, ili potrošite mnogo na razvoj sopstvenog softvera za informacije i zabavu i pružanje usluga potencijalno smanjenoj publici kupaca automobila koji će kupiti novo vozilo bez CarPlay-a.

Apple želi mesto za stolom

Proizvođači automobila prodaju dodatne usluge i funkcije vlasnicima vozila na redovnoj, periodičnoj osnovi dok se automobili povezuju na internet, dobijaju funkcije samovožnje i prelaze sa pogona na benzin na struju i baterije.

Tržište softvera za automobile će rasti 9% godišnje do 2030. godine, brže od ukupne automobilske industrije, prema izveštaju kompanije McKinsey. Softver za automobile bi mogao da ostvari 50 milijardi dolara u prodaji do 2030. godine, predviđaju analitičari McKinsey.

Apple želi deo kolača

GM, koji nije naveden na Apple-ovom slajdu, već ostvaruje prihod od 2 milijarde dolara godišnje od pretplata u automobilu i očekuje da će porasti na 25 milijardi dolara godišnje do 2030. Tesla, koja ne podržava CarPlay, nedavno je prešla na prodaju njegove „FSD“ funkcije za pomoć vozaču, uključujući automatsko parkiranje i održavanje trake, kao pretplata koja košta čak 199 dolara mesečno.

Proizvođači automobila u Kini počinju da stvaraju električna vozila koja se duboko integrišu sa njihovim aplikacijama, omogućavajući vozačima da se poprave, povežu sa drugim vlasnicima ili čak zamene iznajmljene baterije.

Za sledeću generaciju CarPlay-a biće potrebna značajna kupovina proizvođača automobila da bi Apple-ovom softveru omogućili pristup osnovnim sistemima. Apple je rekeo da je osigurao saradnju nekoliko velikih proizvođača automobila.

Industrijski posmatrači veruju da proizvođači automobila moraju da prihvate softverske usluge – i da gledaju na ponudu Apple-a sa skepticizmom – ili rizikuju da ostanu zaostali.

CarPlay bi mogao da generiše nove prihode

Nova verzija CarPlay-a mogla bi da bude veliki pokretač prihoda za Apple. Prvo, ako korisnik voli iPhone-ov CarPlay interfejs, manje je verovatno da će preći na Android telefon. To je strateški prioritet za Apple, koji većinu svog prihoda ostvaruje prodajom hardvera. Drugo, iako kompanija još ne naplaćuje naknadu proizvođačima automobila ili dobavljačima, mogla bi da prodaje usluge za vozila na isti način na koji distribuira softver za iPhone.

Apple već generiše desetine milijardi iz App Store-a i to će povećati ako ikada odluči da naplaćuje usluge u automobilima.

U 2021. godini, na primer, Apple je zaradio između 70 milijardi i 85 milijardi dolara u ukupnoj prodaji iz App Store-a — od čega mu je potrebno između 15% i 30%, u zavisnosti od aplikacije. Apple trenutno ne uzima procenat kupovina napravljenih u iPhone aplikacijama za fizičku robu ili usluge.

Novi CarPlay takođe omogućava Apple-u da prikupi znanje i podatke visokog nivoa o tome kako ljudi koriste svoja vozila.

Automobilske kompanije izgledaju skeptično

Apple navodi da su veliki igrači poput Honde, Nissana i Renaulta „uzbuđeni“ što podržavaju novi CarPlay. 14 brendova predstavljenih na Apple-ovom slajdu isporučilo je više od 17 miliona vozila u 2021.

Ali automobilske kompanije možda nisu toliko uzbuđene kao što je Apple predložio. Malo njih je najavilo modele koji će podržavati novi CarPlay, a većina njih nije obavezna. Land Rover, koji se pojavio na Appleovom slajdu, „radi sa Appleom“ da vidi kako bi mogao da bude „deo“ njegovog infotainment sistema, rekao je portparol. „Prerano je komentarisati buduću ponudu proizvoda“, dodao je portparol Land Rovera i Jaguara. Mercedes-Benz je opisao svoju posvećenost CarPlay-u kao „razgovore“ sa Appleom.

Novi CarPlay će zahtevati da sistemi automobila u realnom vremenu proslede te informacije nazad na iPhone korisnika, gde će biti analizirane i integrisane u Appleov sopstveni softver i prikazane na ekranima automobila.

Da li će proizvođači automobila odustati od kontrole nad iskustvom u automobilu moglo bi biti od strateškog značaja za auto industriju.

Ako računari i ekrani u automobilu na kraju prvenstveno prikazuju Apple-ov interfejs, onda će proizvođači automobila imati manje mogućnosti da prodaju te usluge svojim klijentima. I mogli bi da izgube mogućnost da definišu svoj odnos sa klijentima sa onlajn uslugama i aplikacijama.

Izvor: cnbc

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: