Ovaj AI mehaničar skenira vaš automobil ili gume da bi dijagnostikovao kvarove
Možete li da naučite veštačku inteligenciju da udahne, da se zamisli i kaže: “Pa, to će vas koštati”?
Hyundai, Volvo, Toyota i Carmax su uložili u UVeye
To je verovatno lakše nego naučiti nekoga da dijagnostikuje probleme sa vašim automobilom nakon vizuelnog skeniranja njegove karoserije, a ipak je ovo drugo uradila izraelska kompanija pod nazivom UVeye. Kompanija je razvila ono što biste mogli da zamislite kao skener za automobil koji može da dijagnostikuje probleme za samo nekoliko sekundi. Provezite se pored njega i prikazaće panele, gume ili donji deo vašeg automobila, uočiti udubljenja, curenje ulja, strane predmeta ili druge probleme, označavajući ih kao nešto što treba rešiti.
Prvobitno smo koristili veštačku inteligenciju da bismo tražili bezbednosne pretnje ili nedozvoljene materijale ispod vozila i kontrolnih tačaka. Bili smo prva kompanija na svetu koja je to uradila iz prve ruke, a da nikada ranije nismo videli vozilo. I razvili smo jedinstveni algoritam kojem nisu važni modeli i makete, kažu u UVeye-u. Odluka da se proširi van sektora nacionalne bezbednosti doneta je pre oko tri godine, jer postoji mnogo veće tržište koje bi ovo moglo da iskoristi, a to je tržište automobila.
UVeye je razvio trio rešenja koja koriste tehnologiju. Jedan, nazvan Artemis, proverava gume, koristeći OCR da otkrije koja marka, veličina i DOT ocena su označeni na gumi. On izračunava habanje gazećeg sloja i bočnih zidova i čak proverava trenutni pritisak u gumama.
Drugi, nazvan Helios, je skener donjeg dela za mehaničke greške. Dok automobil prelazi preko skenera, softver konstruiše 3D model njegove donje strane, označavajući bilo šta neočekivano kao što je mrlja od ulja ili savijena komponenta auspuha ili vešanja. I Artemis i Helios izgledaju očigledno korisni menadžerima voznih parkova i servisima, i verovatno nije iznenađujuće da je prodavac polovnih automobila Carmax investirao u kompaniju.
Međutim, UVeye ima dizajn na celom lancu snabdevanja automobilima. A njegov Atlas sistem je više usmeren na OEM proizvođače tokom faze proizvodnje, gde vrši skeniranje od 360 stepeni celog vozila dok se kreće niz liniju, otkrivajući defekte čak i u milimetarskom opsegu. Volvo, Toyota i Hyundai očigledno vide budućnost u konceptu. Sva tri OEM-a su investirala u UVeye, a japanski i švedski proizvođači automobila počeli su da koriste njegovu tehnologiju na svojim montažnim linijama.
Izvor: Arstechnica