Program „Škole za 21. vek”: Programiranje kao rešenje za različite probleme iz okruženja
Na poslednjem takmičenju iz programiranja za osnovce, koje u okviru programa „Škole za 21. vek” organizuje British Council sa ciljem da unapredi njihove veštine kritičkog mišljenja, rešavanja problema i programiranja, beogradski đaci su ove usvojene veštine i znanja usmerili na rešavanje izazova iz neposrednog okruženja.
Pandemija koronavirusa i aktuelno zagađenje vazduha u našoj zemlji inspirisalo je đake iz Osnovne škole „Đura Jakšić” iz Rakovice da pobedničkim projektom Pametna učionica sa detekcijom zagađenja vazduha pokažu kako se mogu pratiti uslovi za održavanje nastave usled pandemije, ali i kako se može pratiti kontrola temperature, nivo osvetljenja u učionici uz postavljen alarm za slučaj potresa i detektovati nivo zagađenja vazduha.
Tim Osnovne škole „Rade Drainac” iz Borče je svojim projektom Solarni pokretni sistem ponudio moguće rešenje povećanja efikasnosti solarnih ploča i samim tim – povećanje proizvodnje električne energije na ekološki prihvatljiv način, dok su se đaci OŠ „Jelena Ćetković” bavili povećanjem bezbednosti i čuvanja lične imovine dece i njihovih porodica.
Osnove obrazovanja
Ovi inovativni i interesantni projekti prikazani na četvrtom takmičenju u programiranju, direktan su rezultat trogodišnjeg zalaganja programa Škole za 21. vek i British Council-a da, zajedno sa obučenim nastavnicima i direktorima, motivišu milion osnovaca od 10 do 15 godina širom Zapadnog Balkana da razvijaju veštine neophodne za zanimanja budućnosti i rešavanje mnogih izazova s kojima se naše okruženje i naša planeta suočavaju.
Da bi dodatno podstakli razvoj ovih veština kod osnovaca i poboljšali sveukupnu digitalnu pismenost, British Council i Vlada Ujedinjenog Kraljevstva su školama u našoj zemlji i regionu donirali više od 93.000 mikrobit uređaja, organizovali preko 20 takmičenja u programiranju, i zajedno sa 17.000 nastavnika i direktora osnovali 1820 sekcija za programiranje.
Konkretni podsticaji
Na ovim sekcijama, baš kao tokom takmičenja, učenici se podstiču da osmišljavaju kreativne i inovativne projekte korišćenjem upravo mikrobit uređaja, a još jedan ohrabrujući rezultat ovog projekta predstavlja činjenica da polovinu đaka u ovim sekcijama čine – devojčice. Inkluzivna odlika ovog projekta doprinela je tome da i deca iz ugroženih grupa budu u potpunosti uključena i motivisana da daju svoj doprinos i dosegnu pun potencijal.
Zbog toga će program Škole za 21. vek i British Council nastaviti svoje zalaganje da omoguće pristup obrazovanju bez diskriminacije, izgradnju novog seta veština korišćenjem digitalnih alata za učenje i premošćivanje digitalnog jaza za svako dete u Srbiji i tokom sledeće godine, sa uverenjem da će osnovnoškolce na ovaj način pripremiti za ostvarivanje budućih uspeha.
Korisna adresa: BritishCouncil.rs