Rudarenje umesto banera
Medijska grupa Salon testira nešto što bi mogla da postane alternativa online marketingu, a zasniva se na rudarenju kriptovaluta uz pomoć kompjutera čitalaca.
Naime, oni koji posete web-sajt ove medijske kuće, a sa uključenim ad-blocker-om, dobiće ponudu da, ili isključe blokiranje reklama, ili izaberu “suppress ads”. Ako se odluče za drugu opciju, automatski će dozvoliti da se energija njihovog uređaja koristi za rudarenje digitalne valute Monero, a uz pomoć alatke koja se zasniva na JavaScript-u, te dolazi iz Coinhive-a.
Ovo nije prvi web-sajt koji je poželeo da rudari uz pomoć kompjuterske energije svojih posetilaca, te su ranije neki to činili i bez znanja korisnika, pa je The Pirate Bay, na primer, priznao takve aktivnosti tokom 2017, a hakeri različitih profila su tajno implementirali alatke za rudarenje na različite online pozicije, kojima se nakon toga rudarilo u njihovu korist. Tako je nova Salon opcija korak koji korisnike pretvara u rudare na legalan način, te prolaz u novu eru online marketinga.
Stručnjaci upozoravaju da rudarenje može negativno da utiče na performanse uređaja sa kojeg se rudari, a iz medijske kuće Salon kažu da je ovo samo jedan od načina da se nadoknade gubici koji dolaze zbog nemogućnosti reklamiranja onim korisnicima koji koriste ad-blocker. I neki drugi web-sajtovi pronalaze različita rešenja za ovaj problem, pa je The Atlantic, na primer, u aprilu prošle godine od čitalaca koji koriste bloker reklama počeo da zahteva plaćanje mesečne nadoknade od 3,99 dolara, a u slučaju da ne žele da isključe ad-blocker.
Izvor: The Verge