TikTok i YouTube: Trka za korisnike
Izgleda da TikTok polako pretiče YouTube, a po tome koliko vremena korisnici provedu u gledanju sadržaja. Naime, poslednji izveštaji pokazuju da TikTok korisnici u Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Američkim Država više vremena posvećuju sadržajima nego YouTube korisnici.
Istina je da je YouTube još uvek najveći video servis – kako po broju korisnika, tako i po količini pogledanih videa, ali se čini da mlađi korisnici sve više biraju TikTok. Istraživanjem su obuhvaćeni samo Android uređaji, ali eksperti procenjuju da je situacija ista i kod iOS korisnika. Pored toga, TikTok je najviše preuzimana aplikacija tokom 2020. godine, dok je prosečno vreme koje korisnici provode u gledanju sadržaja još od aprila veće nego na YouTube platformi.
YouTube se protiv mlađe konkurencije bori već neko vreme, pa je YouTube Shorts još u maju izašao iz beta faze testiranja. Još tada je najavljeno da bi u kratkom roku trebalo da stigne do većeg broja korisnika u Sjedinjenim Američkim Državama. Nova opcija je dobila premijum mesto u okviru YouTube aplikacije, što znači da se u imitiranje TikTok platforme polažu velike nade.
Izgleda da pametni poslovni potezi ponekad podrazumevaju kopiranje uspešnih modela. Ni giganti kao što je YouTube ne prezaju od takvih koraka, a nova opcija je još u septembru 2020. testirana u Indiji. Baš kao i TikTok, korisnicima dozvoljava da snimaju i dele sadržaje koji ne traju više od jednog minuta. Snimci se otvaraju vertikalno, isto kao na konkurentskoj platformi, a isti je i način za pregledanje sadržaja. Tu su i opcije za lajkovanje, komentarisanje i deljenje videa, a jedina razlika je u tome što YouTube Shorts mogu da se gledaju i kao tradicionalni videi na običnim YouTube kanalima.
Shorts je uspeo jedino u Indiji, što i nije tako loše ako se u obzir uzme broj korisnika. To ne znači da TikTok ne ide napred i da uskoro neće postati najdominantniji među video servisima.
Izvor: Ars Technica