Uticaj naslova od 65 karaktera na pretragu
Portal “Search engine journal” zvao je svog stalnog sagovornika iz Google-a, Džona Milera, da bi odgovorio na pitanja vezana za najbolje SEO strategije. Ovoga puta, pitanje se odnosilo na dužinu tagovanog naslova i njen uticaj na Google-ov izbor pretrage za prve strane na pretraživaču.
U Google-ovim rezultatima pretrage navodi se da je poželjna dužina tagovanih naslova do 65 karaktera. Naslovi koji su duži od toga, bivaju sami skraćeni ili prepisani od strane Google-a. Oni koji vole da pišu duže naslove (kao što su pojedini urednici i novinari), prema ovom pravilu treba da ih skrate, kako bi maksimizirali šanse da se sadržaj pojavi u pretrazi.
Sukob novinarske i SEO prakse
SEJ portal inspirisan je sopstvenom i tuđom novinarskom i uredničkom praksom. Neki portali forsiraju duže naslove jer je to u skladu sa pravilima dobrog novinarstva. Sa druge strane, SEO stručnjaci veruju da postoje određena pravila naslovljavanja koja (ipak) imaju uticaja na uspešnost rangiranja sadržaja na Google-u.
Džon Miler, međutim, rekao je da Google apsolutno nema organičenja vezana za broj 65. Tvrdi da dužina naslova uopšte nije bitna i da ne postoje preporuke, od strane Google-a, vezane za nju. Štaviše, dužina naslova treba da bude izbor urednika, a ne SEO stručnjaka.
Kakav naslov treba da bude?
Naslov treba da na jezgrovit način opisuje ono čime se tekst bavi. Na taj način će oni koji su zainteresovani za temu- klinuti na tekst i pročitati. Međutim, ovo ne znači da treba podvaljivati naslove, jer ako je samo naslov privlačan a sadržaj ne zadovolji očekivanja čitalaca- tekst će biti za nekoliko sekundi zatvoren. Broj ulazaka na tekst nije merilo njegovog kvaliteta, kao ni njegove istinske čitanosti.
Važna napomena za SEO eksperte: Miler tvrdi da naslove ne treba koristiti za isticanje ključnih reči. Tvrdi, takođe, da u naslovima ne treba koristiti šablonske reči koje se ponavljaju na više stranica.
Izvor: searchenginejournal