Velika Britanija ponovo pokreće istragu o spajanju Adobe-a i Figme
Akvizicija je vredna 20 milijardi dolara.
Akvizicija će navodno smanjiti inovacije i razvoj konkurentnih proizvoda
U junu, britanska Agencija za konkurenciju i tržište (CMA) započela je detaljno istraživanje planirane akvizije u vrednosti od 20 milijardi dolara između kompanije Adobe i kompanije Figma. Agencija je objavila svoja istraživanja i izgleda da nisu bas sjajna. Agencija je zadužila nezavisne stručnjake da utvrde da li će spajanje smanjiti konkurenciju u sektoru dizajna. Prema izveštajima zapravo će se baš to dogoditi.
Međutim, prema navodima radi o privremenim saznanjima. CMA je istakla jasnu poruku. Agencija navodi da će spajanje “eliminisati konkurenciju između dva glavna takmičara”. To je prilično očigledno obzirom na poziciju Figme i Adobe-a u industriji. Navodno, sporazum će “smanjiti inovacije” i razvoj konkurentnih proizvoda. Takođe, navodi se da će Adobe “ukloniti Figmu kao pretnju”. Adobe je uveliko poznat po svojim softverskim programima poput Photoshop-a i Illustrator-a.
Figma ima značajan udeo na britanskom tržištu dizajna
Kompanija ima značajan udeo na britanskom tržištu dizajna i odgovorna je za 80 odsto tržišta. Figma igra važnu ulogu u sektoru razvoja aplikacija u Velikoj Britaniji. Ako se akvizicija ne dogodi, prema navodima agencije, Figma bi nastavila da razvija proizvode koji će biti konkurentniji Adobe-u.
Prema istraživanju, spajanje bi eliminisalo konkurenciju između ove dve kompanije u više oblasti, uključujući dizajn, obradu slika i ilustraciju. Ovi sektori donose 60 milijardi dolara godišnjeg prihoda Velikoj Britaniji. To otprilike predstavlja skoro tri odsto nacionalne ekonomije sa preko 850,000 kvalifikovanih radnika u tim industrijama. Jedna od namera istraživanja bila je da se utvrdi da li će spajanje oštetiti ekonomiju Velike Britanije. Ako se akvizicija završi, verovatno je da će do toga doći.
Ipak, ovo su privremeni rezultati i CMA još nije uzela sve u obzir kako bi donela konačnu odluku o tome da li će dozvoliti da se akvizicija završi. CMA planira da se “posveti i čuje i druga mišljenja”, verovatno misleći na Adobe. Adobe navodi da bi kupovina Figme ojačala obe kompanije. Adobe bi mogao da integriše neke od karakteristika koje poseduje Figma u svoje Creative Cloud-a aplikacije kako bi unapredio mogućnosti svojih alata. Sa druge strane, Figma bi takođe mogla da dobije druge prednost kroz integraciju funkcionalnosti Adobe-ovih alata.
Kompanija tvrdi da je “duboko posvećena” održavanju Figma-e kao nezavisnog subjekta i da nema planove za promenu cena.
Ako akvizicija bude odobrena od strane Velike Britanije što je manje verovatno posle ovog izveštaja, kompaniju Adobe očekuju i druge borbe pre nego što ovo spajanje bude zvanično. Akvizicija i dalje treba da bude odobrena u Americi a EU je takođe izdala ozbiljno upozorenje. Ova akvizicija bi bila najveća kupovina ikada za Adobe u njegovoj 41-godišnjoj istoriji. Sa druge strane, Figma je relativno nova na tržištu, nastala 2012. godine.
Izvor: Engadget