WhatsApp samo u Indiji tokom septembra zabranio preko 2,2 miliona naloga
Najnoviji izveštaj WhatsApp-a pokazuje brojne žalbe korisnika i zahtev za podršku i bezbednost tokom septembra.
Lažni nalozi za spam?
Samo tokom septembra, WhatsApp zabranio je 2,2 miliona naloga u Indiji, na koje je primio 560 žalbi. Potparol WhatsApp-a je izjavio: „WhatsApp je vodeći u industriji u pogledu sprečavanja zloupotreba, među uslugama za razmenu poruka. Tokom godina, dosledno smo ulagali u veštačku inteligenciju i drugu najsavremeniju tehnologiju, naučnike i stručnjake za podatke, kao i u procese, kako bismo sačuvali bezbednost naših korisnika na platformi“. Kroz izveštaj o bezbednosti mogu da se sagledaju žalbe korisnika i preduzete mere WhatsApp-a.
U slučaju zabranjenih naloga u Indiji, 95% njih je zabranjeno zbog neovlašćene upotrebe automatizovanih ili masovnih poruka. Prosečan broj naloga koje WhatsApp zabrani tokom jednog meseca je oko 8 miliona. Dakle nešto više od 25% naloga koji su banovani potiču iz Indije.
U slučaju da vam WhatsApp zabrani nalog to ne znači da ne možete više da ga povratite. Nalog se banuje nakon što se prijavi od strane drugih korisnika. Nakon što se nalog banuje, njegov vlasnik ima mogućnost da uloži žalbu. Nalog može da bude ponovo vraćen korisniku ukoliko se pokaže da korisnik nije prekršio Uslove korišćenja usluge WhatsApp-a ili zakone države u kojoj se korisnik registruje.
Dostupnost izveštaja o preduzetim koracima i praćenje tih izveštaja od strane javnosti je značajno u današnjem momentu kada je snažno poljuljano poverenje u bezbednost društvenih mreža i drugih aplikacija, posebno koji potiču iz porodice Facebook-a. Od maja od velikih digitalnih platformi se zahteva da objavljuju svakog meseca izveštaje o žalbama korisnika i preduzetim radnjama. Očekuje se će obaveza objavljivanja ovih izveštaja i njihova dostupnost pozitivno uticati na bezbednost korisnika.
Izvor: Mint