Xiaomi počinje isporuku prvih električnih vozila
Xiaomi će ovog meseca započeti isporuku svojih prvih električnih vozila u Kini. Kompanija polako ulazi na tržište koje je najveće na svetu i to u vreme veoma velike tržišne konkurencije po pitanju cena.
SU7 je predstavljen u decembru
Xiaomi je proizvođač pametnih telefona, peti po redu u Kini. Kompanija je saopštia da će 59 njegovih prodavnica u 29 gradova širom zemlje primati porudžbine za novi sedan Speed Ultra 7 (SU7). Na događaju koji je zakazan za 28. mart, očekuje će objava cena novih električnih vouila.
Prodaja električnih vozila u Kini porasla je za 18 odsto u januaru i februaru. To je blizu rasta od 21 odsto tokom cele 2023. godine. Ove godine, tržišni lider BYD predvodio je rundu dubokog smanjenja cena pokušavajući da privuče potrošače usled slabije domaće potražnje.
Izvršni direktor Lei Jun rekao je da Xiaomi planira da postane jedan od pet najvećih proizvođača automobila na svetu.
Lei je rekao da SUV ima “super električni motor”. Ta tehnologija navodno omogućuje brže ubrzanje od Teslinih i Porsche-ovih EV-a. Analitičari navode da će operativni sistem automobila biti kompatabilan sa popularnim telefonima i drugim elektronskim uređajima kompanije. Navodi se da će to svakako više privući postojeće korisnike kompanije da kupe novi EV.
Godišnji kapacitet od 200.000 vozila
“Xiaomi automobili prolaze kroz fazu razvoja koja je veoma različita od prethodne faze rasta kompanije kada su se fokusirali na proizvodnju pametnih telefona. Očekivanja korisnika za automobile su drugačija u poređenju sa telefonima a kompanija se trudi da odgovori na te nove zahteve”, rekao je Lei.
“Xiaomi automobili moraju biti drugačiji. Najvažniji aspekt je pametna tehnologija.”
Xiaomi je tražio diverzifikaciju izvan svoje osnovne delatnosti na EV-e jer je potražnja za pametnim telefonima stagnirala.
Automobili će se proizvoditi u jedinici državnog proizvođača automobila BAIC Group u fabrici u Pekingu sa godišnjim kapacitetom od 200.000 vozila.
Ova gigantska kompanija je obećala da će investirati 10 milijardi dolara u automobile tokom decenije. Kompanija je jedan od retkih novih igrača na kineskom tržištu EV-a koja je dobila odobrenje od vlasti koje nisu bile raspoložene da doprinesu daljem razvoju tehnologije.
Izvor: Reuters