YouTube preti blokadom ako korisnici nastave da koriste blokatore oglasa
Eksperiment Youtube-a ima za cilj da podstakne korisnike da onemoguće svoje blokatore oglasa ili se pretplate na YouTube Premium.
Blokada ili prelazak na YouTube Premium
YouTube želi da zauzme agresivniji pristup u sprečavanju korisnika da koriste blokatore oglasa dok gledaju video snimke na platformi. Prema izveštajima BleepingComputer-a, korisnici su objavljivali snimke ekrana na društvenim mrežama koji prikazuju obaveštenje koje ih upozorava da će biti blokirai nakon tri video snimka.
U upozorenju se navodi da će YouTube blokirati njihovu sposobnost reprodukcije videa na platformi osim ako ne onemoguće svoj blokator oglasa ili ne dodaju veb stranicu na svoju “belu listu”. “Reklame omogućuju da YouTube ostane besplatan za milijarde korisnika širom sveta,” stoji u obaveštenju. Kako bi uklonili reklame, kompanija korisnicima predlaže da se pretplate na YouTube Premium kako bi “kreatori i dalje mogli da budu plaćeni”. Pre ovih upozorenja, YouTube je samo prikazivao iskačuće prozore korisnicima koji koriste blokatore. Na taj način Youtube je upozoravao i podsećao korisnike da je to suprotno uslovima korišćenja veb stranice. Kasnije su dodali tajmer na obaveštenja kako bi se osiguralo da gledaoci izdvoje vreme da ih pročitaju.
Nova upozorenja su deo eksperimenta
Youtube je potvrdio da su nova upozorenja deo eksperimenta. Portparol je naveo da Youtube „vodi mali eksperiment na globalnom nivou koji poziva gledaoce sa blokatorima oglasa da dozvole oglase na YouTube-u ili isprobaju YouTube Premium“. Youtube bi mogao privremeno da onemogući reprodukciju „u ekstremnim slučajevima, kada gledaoci nastave da koriste blokatore oglasa“. Portparol je dodao da će onemogućiti reprodukciju samo „ako gledaoci ignorišu ponovljene zahteve za dozvolu oglasa na YouTube-u“. Ipak nije jasno da li to znači da Youtube neće automatski blokirati reprodukciju nakon što korisnici pogledaju tri video snimka i da će im pružiti više mogućnosti da se povinuju.
U ovom trenutku, ovaj novi pristup utiče samo na mali broj korisnika. Youtube nije naveo koliko ljudi i regiona su deo testa. Youtube, većinu svog novca zarađuje od reklama. Ipak, platforma je zabeležila pad prihoda od oglasa u poslednja tri kvartala. Neće biti iznenađenja ako se ovaj test proširi na više korisnika širom sveta ako se pokaže efikasnim.
Izvor: Engadget