YouTube Shorts: Prvi dani TikTok klona
YouTube Shorts je izašao iz beta faze testiranja, što znači da bi uskoro trebalo da stigne do većeg broja korisnika u Sjedinjenim Američkim Državama. Nova opcija je dobila premijum mesto u okviru YouTube aplikacije, što znači da se u imitiranje TikTok platforme polažu velike nade.
Izgleda da pametni poslovni potezi ponekad podrazumevaju kopiranje uspešnih modela. Ni giganti kao što je YouTube ne prezaju od takvih koraka, a nova opcija je još u septembru 2020. testirana u Indiji. Baš kao i TikTok, korisnicima dozvoljava da snimaju i dele sadržaje koji ne traju više od jednog minuta. Snimci se otvaraju vertikalno, isto kao na konkurentskoj platformi, a isti je i način za pregledanje sadržaja. Tu su i opcije za lajkovanje, komentarisanje i deljenje videa, a jedina razlika je u tome što YouTube Shorts mogu da se gledaju i kao tradicionalni videi na običnim YouTube kanalima.
Najveća prednost TikToka jeste video editor koji korisnicima omogućava da na svoje sadržaje primenjuju brojne efekte, na osnovu čega je nastalo ono što se naziva „prepoznatljivim TikTok stilom“. YouTube Shorts editor sa druge strane nema ni približno toliko efekata, što je još jedna razlika koja odvaja dve platforme.
“Shorts” tab u okviru YouTube aplikacije će biti očigledan čak i onima koje novi sadržaji ne zanimaju, što ukazuje na značaj nove funkcije. YouTube je najveća video platforma, a najsigurniji način za uspešnu borbu protiv konkurentskih platformi je da se sve nove funkcije kloniraju na vreme. TikTok ima oko 40 miliona korisnika samo u Sjedinjenim Američkim Državama, a očekuje se da na globalnom nivou tokom 2021. godine dostigne milijardu. Najveći deo od ukupnog broja korisnika iz celog sveta dolazi iz Kine, gde trenutno ima oko 400 miliona onih koji su aktivni svakog dana.
Ovo nije prvi put da se YouTube bavi „kloniranjem”, budući da se nešto slično dogodilo i 2015, kada je lansiran YouTube Gaming koji je i danas konkurencija za Twitch.tv kompanije Amazon.
Izvor: Ars Technica