Zaposleni u Google-u postaju nezadovoljni platama
Dok se Google priprema da većinu zaposlenih vrati u kancelariju, kompanija se suočava sa radnom snagom koja je sve nezadovoljnija kada su u pitanju ključna pitanja kao što su nadoknada i sposobnost da se ispune ciljevi u karijeri.
Google-ove godišnje ankete zaposlenih, interno nazvane „Googlegeist“, pokazuju da sve veći broj zaposlenih ne vidi svoje plate kao fer ili konkurentne onome što bi mogli da zarade u sličnoj ulozi negde drugde. Oni takođe dovode u pitanje sposobnost svog poslodavca da doprinese tome.
Ankete su obavljene u januaru i puštene zaposlenima prošle nedelje. Najniži rezultati u celini bili su u nadoknadi i izvršenju. Najveći rezultati su bili u Google-ovoj misiji i vrednostima.
Izvršni direktor Sundar Pichai rekao je zaposlenima u kratkom mejlu u kojem je objavio rezultate da je istraživanje „jedan od najvažnijih načina” na koji kompanija meri koliko ljudi vole da rade u kompaniji.
Zadržavanje i zadovoljstvo zaposlenih su kritičniji nego ikad za Google i druge u tehnološkom sektoru jer rekordan broj ljudi u SAD napušta posao i istražuje nove mogućnosti. Google će takođe početi da vraća većinu svojih zaposlenih u fizičke kancelarije najmanje tri dana u nedelji. Posle dve godine rada na daljinu zbog pandemije, ponovno otvaranje Gugla zakazano je za 4. april.
Nezadovoljan promocijama
Samo 46 odsto ispitanika je reklo da je njihova ukupna naknada konkurentna u poređenju sa sličnim poslovima u drugim kompanijama. To je za 12 poena manje nego godinu dana ranije. Dok njih, 56 odsto, kaže da je njihova plata „poštena i pravična“, što je pad od osam poena u odnosu na prethodnu godinu. Oko 64 odsto zaposlenih reklo je da se njihov učinak odražava na platu.
Business Insider je ranije objavio neke od rezultata anketa.
„Znamo da naši zaposleni imaju mnogo izbora o tome gde će raditi, tako da osiguravamo da su dobro plaćeni“, rekao je portparol Google-a u saopštenju. „Zato smo uvek pružali vrhunsku tržišnu kompenzaciju u pogledu plata, kapitala, odsustva i niza beneficija. Dobijanje povratnih informacija od zaposlenih je važno i nastavićemo da obezbeđujemo i da plaćamo konkurentno svuda gde naši zaposleni rade i pomažemo im da razvijaju karijeru u Google-u.“
Plaćanje je pitanje na koje su rukovodioci Google-a bili primorani da se pozabave u poslednje vreme. Na zajedničkom sastanku u decembru, Frank Wagner, Google-ov potpredsednik za kompenzaciju, odgovorio je na zabrinutost u vezi sa porastom inflacije i da li će kompanija obezbediti bilo kakvo povećanje. Wagner je rekao da Google neće primeniti opšte povećanje da bi odgovarao inflaciji.
U međuvremenu, prihodi su nastavili da rastu, rukovodioci su dobili povećane plate, a cena akcija je u novembru dostigla rekord pre nego što je pala sa ostatkom tržišta.
Pichai je i dalje dobio povoljan rejting od 86 odsto zaposlenih u anketi. Ali neka od konkretnijih pitanja o Pichai-ju rezultirala su manje laskavim odgovorima. Za njegovu viziju o tome šta kompanija može postići, 74 odsto je reklo da ih Pichai inspiriše, dok je isti broj rekao da njegove „odluke i strategije omogućavaju Google-u da radi odličan posao“.
Prabhakar Raghavan, koji nadgleda ključne poslove, uključujući pretragu, oglase i trgovinu, primetio je u internoj e-poruci da 61 odsto zaposlenih sebe vidi kao sposobnih da ispune ciljeve u karijeri u kompaniji i rekao: „ima posla koji treba da se uradi“.
„Moramo da budemo sigurni da uspevate u svojim punim sposobnostima i da nastavljate da učite i rastete u svojim karijerama “, napisao je Raghavan.
Ističući pad od 7 odsto, Raghavan je rekao „to znači da moramo da skrenemo više pažnje na razbijanje birokratije i da obezbedimo brzo reagovanje kada je to potrebno“.
U odeljenju za oblake, izvršni direktor Thomas Kurian takođe je primetio pad u implementaciji i rekao je u e-poruci da i dalje postoje „prepreke za donošenje odluka“.
Kurian-ova jedinica se suočava sa problemima sličnim problemima matične kompanije. Samo 54 odsto zaposlenih u cloud grupi kaže da je promotivni proces fer, što je pad od dva poena u odnosu na pre godinu dana. Kurian je rekao da postoji „nedostatak kriterijuma za unapređenje“ i „nedostatak transparentnosti“.
Raghavan i Pichai su dobili ocene naklonosti od 84 odsto
Rezultati ankete su pokazali da su zaposleni zadovoljni sposobnošću Google-a „da organizuje svetske informacije i učini ih univerzalno dostupnim i korisnim“.
Google-ova misija je dobila ocenu od 90 odsto, dok su vrednosti bile 85 odsto.
„Ohrabrujuće je videti da je naša organizacija veoma ponosna na našu misiju, menadžere i korisnost naših proizvoda“, napisao je Raghavan. „Oni su i dalje temelj našeg rada i naše kulture.
Pored toga, 96 odsto zaposlenih se složilo da su Google-ovi proizvodi korisni ljudima u svakodnevnom životu.Ocene raznolikosti i uključenosti bile su pomešane. Kompanija je dobila pozitivne ocene između 82 odsto i 90 odsto kada je u pitanju „pripadnost” i zaposleni koji osećaju da se njihovo mišljenje ceni.
Pichai je rekao da je kompanija napredovala u oblastima uključujući „blagostanje“ zaposlenih i „kulturu poštovanja“.
Izvor: CNBC