Akcije Netflix-a padaju zbog sve većeg gubitka pretplatnika
Akcije Netflix-a pale su za 37 odsto nakon podataka o zaradi koji su pokazali da je platforma izgubila pretplatnike prvi put posle više od deset godina. Rezultati i slabi izgledi doveli su do sniženog rejtinga i straha od dugoročnog potencijala za rast kompanije.
Veliko smanjenje broja korisnika
Netflix je rekao da nekoliko prepreka utiče na rast, uključujući konkurenciju i ublažavanje ograničenja pandemije. Kompaniji su pogodovala ograničenja koja su podrazumevala boravak kod kuće zbog koronavirusa, jer je sve više ljudi tražilo digitalnu zabavu. Međutim, ljudi sada provode manje vremena na digitalnim platformama kako su se pojavile vakcine i kako su ukinute pojedine mere.
Takođe, sporiji rast novih korisnika utiče na sveukupnu prognozu. Netflix procenjuje da 100 miliona korisnika deli svoje lozinke za pretplatu sa porodicom ili prijateljima, što otežava povećanje članstva.
Kompanija je postavila određene promene kako bi doprinela rastu. Razmišljalo se o nižoj ceni sa podrškom za oglase i nagoveštavalo da će doći do suzbijanja deljenja lozinki. Dok se činilo da analitičari gledaju pozitivno u pogledu ovih promena, veruje se da će za te promene biti potrebno godinu ili dve da se smisleno primene.
„Iako planovi za ponovno ubrzanje rasta imaju smisla, po sopstvenom priznanju neće imati primetan uticaj do 2024. godine, rekli su analitičari Bank of America. Kompanija za finansijske usluge bila je jedna od najmanje devet kompanija koje su umanjile akcije Netflix-a, zbog razočaravajućeg izveštaja.
„Posle onoga što se samo može nazvati šokantnim smanjenjem pretplatnika u prvom kvartalu i slabim pretplatničkim i finansijskim izveštajima, smanjili smo naše prognoze i značajno poništili prognoze profitabilnosti“, napisao je analitičar Jeffrey Wlodarczak.
Analitičari Wells Fargo-a, napominju da su „negativan rast i investicije za ponovno ubrzanje prihoda, ekser u kovčegu Netflix-a“.
Disney-jeve akcije pale su za oko 5 odsto. Takođe, akcije Roku-a su pale za više od 7 odsto. Paramount-ove akcije su pale za 11,7 odsto, dok su akcije Warner Bros. Discovery-a pale za oko 5 odsto.
„Aktivnost bruto dobiti i dalje je bolja od očekivanog. Tako da kompanije koje se bave pretplatom mogle bi da imaju slične pritiske tokom zarade u ovom kvartalu. Netflix jedinstven po tome što ima mnogo više problema, posebno kada se uzme u obzir deljenje lozinki“, rekli su analitičari iz firme Wolfe Research.
Izvor: CNBC