Amazon dominira tržištem pametnih zvučnika
Tržište pametnih zvučnika izuzetno raste, i smatra se da će ove godine dostići 83,1 milion korisnika. Zbog ove činjenice jako je bitno svim velikim igračima da se dobro pozicioniraju kada je ponuda i prodaja u pitanju, jer će zarade biti velike i značajne. Amazon na ovom planu radi odavno, i uspeo je da se učvrsti na prvom mestu kada je udeo na tržištu u pitanju.
Amazon VS Google & Apple
Od celog tržišta pametnih zvučnika, Amazonovi Alexa zvučnici drže oko 70% udela. I dok Google i Apple pokušavaju da se približe Amazonu kada je u pitanju prodaja pametnih zvučnika, Amazon se čvrsto pozicionira. Ovakav trend predviđa se i za 2021. godinu, gde će Amazon nešto oslabiti, do prediđenih 68,2%, ali će i dalje biti apsolutno dominantan.
Iako se verovalo da Google i Apple mogu da sruše Alexa Echo zvučnike, to nije postao slučaj, niti će biti u naredne dve godine, kako kažu predviđanja. Najlošije prolazi Apple, koji će u 2020. jedva dostići 18% prodaje. Ovi podaci pokazuju koliko agresivno Amazon želi da dominira ovim tržištem i u budućnosti.
Pametni zvučnici kao budućnost
Postoji više oblasti u kojima će pametni zvučnici i virtuelni asistenti napredovati, i samim tim postajati korisniji svojim vlasnicima. Povećavaće se njihova kompatibilnost sa drugim uređajima, što će omogućiti lakše povezivanje i sinhronizaciju.
Da bi pametni zvučnici bili prodavani u celom svetu, u Amazonu treba da porade na jezičkoj podršci, koja trenutno zaostaje kada su u pitanju govorna područja van engleskog. Ove godine očekuje se povećavanje tržišta pametnih zvučnika od oko 13,7%. Ostaje da se vidi koliko su u Amazonu spremni da se šire i na druge oblasti gde se upotrebljavaju virtuelni asistenti, kako bi i tamo dominirali.
Izvor: The Verge