BIZIT 11 - prvi dan

AMD-ova funkcija za poboljšanje igara nazvana “Hyper-RX”, konačno stiže (sa iznenađenjem) 

Kao deo obaveštenja na Gamescom-u, AMD je konačno isporučio svoje dugo obećavane Hyper-RX funkcije – uz iznenađenje koje dodatno razvija ključnu tehnologiju FSR 3.0.

PCPress.rs Image

Jedan prekidač aktivira Radeon Super Resolution, Radeon Boost i Radeon Anti-Lag

AMD je prvi put nagovestio Hyper-RX još u novembru 22. Ovo zapravo nije nova funkcija; umesto toga, to je jedan prekidač koji aktivira postojeće tehnologije Radeon Super Resolution, Radeon Boost i Radeon Anti-Lag u okviru Radeon Software-a, sve istovremeno, kako bi znatno poboljšao broj slika i odziv u igrama. Radeon Super Resolution je u osnovi pojednostavljena verzija AMD-ove tehnologije za povećanje performansi FSR 1.0. Radeon Boost dalje razvija tu tehnologiju pametnim smanjenjem rezolucije kada se detektuje brzo kretanje korisnika na ekranu, pomažući povećanju performansi kada je akcija u igri žestoka (i kada je malo verovatno da ćete primetiti smanjenu rezoluciju). Radeon Anti-Lag poboljšava praćenje CPU-a u igrama koje su ograničene GPU-om kako bi se smanjilo vreme od klika do reakcije.

Aktiviranje Hyper-RX prekidača omogućava sve tri funkcije istovremeno. AMD tvrdi da Hyper-RX zajedno donosi stvarna poboljšanja u igrama. Treba napomenuti da je Radeon Boost dostupan samo u odabranim igrama. Međutim, čak i sa aktiviranim Radeon Super Resolution i Anti-Lag, vaše igre bi trebalo da budu značajno brže, iako može doći do blagog smanjenja vizuelnog kvaliteta (posebno ako igrate na rezoluciji od 1080p).

Pročitajte i:  AMD poboljšava latenciju i performanse Zen 5 procesora sa BIOS ažuriranjima

Hyper-RX će svoj debi doživeti u novom drajveru Radeon Software koji će biti dostupan 6. septembra, istovremeno sa Radeon RX 7700 XT i 7800 XT. Ali ono što dolazi u kasnijem ažuriranju je još uzbudljivije.

Hyper-RX dobija AMD Fluid Motion Frames

Tajna AMD-ove FidelityFX Super Resolution 3.0 (FSR 3.0) tehnologije je dodatak “AMD Fluid Motion Frames”. Slično Nvidia DLSS 3, AMD-ovo rešenje interpolira frejmove između frejmova koje natalno generiše vaša grafička kartica, ali bez potrebe za posvećenim AI hardverom, jer se ne oslanja na mašinsko učenje. Ovo značajno povećava ukupni broj frejmova i vizuelnu glatkoću zahvaljujući svim tim “lažnim” frejmovima.

Međutim, treba napomenuti da dok FSR 3 i DLSS 3 zahtevaju aktivnu integraciju od strane razvojnih programera, AMD tvrdi da njegova tehnologija Fluid Motion Frames to ne zahteva. To znači da se može integrisati u Radeon Software na nivou drajvera i koristiti za gotovo sve igre, uključujući hiljade naslova. Zato kompanija planira da u budućnosti uključi Fluid Motion Frames u Hyper-RX kako bi dodatno povećala performanse. AMD nije ulazio u detalje kako tačno funkcioniše Fluid Motion Frames niti obećavao vremenski okvir za uvođenje u Hyper-RX. Takođe nismo videli FSR 3 u akciji kako bismo ocenili njegovu kvalitetu, ali na papiru ovo je vrlo primamljiva funkcija. Mogućnost uključivanja tehnologije slične DLSS 3 u gotovo svaku igru mogla bi doneti značajna poboljšanja za svakodnevno igranje vlasnicima Radeon grafičkih kartica.

Pročitajte i:  Core Ultra 5 245K vs. Ryzen 5 9600X: Iskoristiti najbolje od loše situacije

Štaviše, budući da “lažni” frejmovi mogu smanjiti odziv, potrebno je da se izbalansira smanjenjem kašnjenja. Postoji razlog zašto je Nvidia Reflex obavezan u DLSS 3 igrama. Kao deo paketa Hyper-RX, Fluid Motion Frames će se prirodno upariti sa AMD-ovim Radeon Anti-Lag.

Uzbudljiva vremena. Jedva čekamo da eksperimentišemo sa Hyper-RX i vidimo kako se Fluid Motion Frames ponašaju u FSR 3.0. 

Izvor: Pcworld

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , ,