BYD pritiska dobavljače za smanjenje cena
Zbog žestoke konkurencije cena na kineskom automobilskom tržištu, prema izveštaju Commercial Times-a, vodeći proizvođači novih energetskih vozila (NEV) BYD i SAIC Maxus su navodno zatražili od svojih dobavljača da smanje cene za 10%. Kako bi mnoge druge kompanije mogle slediti BYD-ovo vođstvo, kinesko tržište automobila će se verovatno suočiti sa novim talasom smanjenja cena pre kraja godine.
U izveštaju se navodi da je, citirajući izveštaj Sine, interna e-poruka BYD-ovog odeljenja putničkih automobila upućena svojim dobavljačima otkrila da se očekuje da će se konkurencija na tržištu NEV značajno intenzivirati 2025. Da bi se poboljšala konkurentnost putničkih automobila BYD-a, kompanija je pozvala ceo lanac snabdevanja radi zajedno na smanjenju troškova i zatražio od svojih dobavljača da sprovedu smanjenje cene od 10% počevši od 1. januara, 2025.
Izveštaj ukazuje da je BYD-ova potražnja za smanjenjem cena od strane dobavljača izazvala široku diskusiju na tržištu. Kako se navodi u izveštaju, neki ljudi tvrde da BYD ne bi trebalo da predvodi industriju u daljem smanjivanju profita u lancu snabdevanja, posebno u vreme kada se mnoge kompanije već bore sa finansijskim gubicima. Neki su čak optužili proizvođača automobila da je pokrenuo još jedan rat cenama.
Kao što je navedeno u izveštaju, BYD je odgovorio pojašnjavanjem da su godišnji pregovori o cenama sa dobavljačima standardna praksa u automobilskoj industriji. Kompanija je objasnila da, iako je BYD postavio ciljeve za smanjenje cena za svoje dobavljače na osnovu svojih operacija nabavke velikih razmera, oni nisu obavezni i dobavljači mogu pregovarati da odluče da li će se pridržavati.
U međuvremenu, izveštaj naglašava da je BYD objavio da je postao prvi proizvođač automobila na svetu koji je proizveo 10 miliona NEV-a ranije ovog meseca. Prema izveštaju, obim proizvodnje BYD-a za prvih 10 meseci ove godine dostigao je 3,297 miliona vozila, što je povećanje od 36,3% u odnosu na prethodnu godinu, što je već premašilo njegovu ukupnu proizvodnju za 2023. Kumulativna prodaja BYD-a za prva tri kvartala ove godine godine dostigao 2,7478 miliona vozila, pri čemu se očekuje da će prodaja u celoj godini 2024. premašiti 4,2 miliona jedinice.
Pored toga, u izveštaju se ističe da je, citirajući časopis China Securities Journal, SAIC Makus takođe poslao pismo svojim dobavljačima 25., ističući ozbiljan višak ponude na trenutnom tržištu automobila. Sa velikim brojem novih modela koji ulaze na tržište, očekuje se da će neravnoteža između ponude i potražnje opstati, što otežava rešavanje tekućih ratova cena. SAIC Maxus je pozvao dobavljače da učestvuju u projektu kontrole troškova, sa ciljem da zamoli dobavljače da smanje troškove za 10%.
Izvor: autotech.news