BYD protiv motora sa unutrašnjim sagorevanjem
BYD je prošlog meseca započeo novu rundu ažuriranja modela u snažnoj drugoj ofanzivi protiv tradicionalnih modela vozila na gorivo, i izgleda da je ovo samo početak.
Glavni menadžerski tim BYD-a rekao je na nedavnom internom sastanku da će kompanija mobilizovati sve svoje snage u tehnologiji i lancima uzvodne i nizvodne industrije za vođenje „oslobodilačke bitke“ tokom 3 godine.
U tom potezu, kompanija će ažurirati svoj DM (Dual Mode) hibridni sistem, kao i svoju potpuno električnu e-platformu, navodi se u izveštaju.
BYD prodaje i plug-in hibridna električna vozila (PHEV) i električna vozila na baterije (BEV), od kojih je svako doprinelo oko polovine BYD-ove prodaje novih energetskih vozila (NEV) od 3,02 miliona prošle godine, prema podacima koje je prikupio CnEVPost.
Kompanija je predstavila svoju DM hibridnu tehnološku platformu 2008. i lansirala svoju četvrtu generaciju DM platforme 2021. godine, podelivši tehnologiju na DM-p koji je više orijentisan na performanse i DM-i koji je više orijentisan na potrošnju energije.
BYD je spreman da lansira svoju petu generaciju DM sistema, sa DM-i granom koja omogućava vozilu da potroši samo 2,9 L goriva na 100 kilometara i da pređe blizu 2.000 kilometara sa punim rezervoarom goriva i punim punjenjem. Poređenja radi, konvencionalni automobili na benzin obično imaju domet od samo oko 600 km kada su napunjeni gorivom, navodi se u izveštaju.
BYD-ova BEV platforma e-Platform bi mogla biti ažurirana sa 3.0 na 4.0 ove godine. BYD je lansirao e-Platform 1.0 2010. i e-Platform 3.0 2021. zajedno sa svojom četvrtom generacijom DM tehnologije.
Velika većina BYD-ovih trenutnih BEV-ova zasnovana je na e-Platformi 3.0, sa glavnim karakteristikama integracija, laganim i efikasnim. Električni pogonski sklop osam u jednom, na primer, dramatično smanjuje zapreminu i težinu i košta skoro 20 procenata.
Predstojeća e-Platforma 4.0 i dalje ima za cilj da poboljša integraciju komponenti. Sa više integrisanih delova i manje kablova, biće prostora za nova smanjenja troškova, navodi se u izveštaju, dodajući da to znači da još uvek ima prostora za dalje smanjenje cena automobila.
Najveći cilj BYD-a u njegovoj „oslobodilačkoj bici“ je da zauzme veći udeo na tržištu benzinskih automobila i treba tri godine da dovede NEV prodor na potpuno novi nivo. NEV gigant se nada da će dovesti do „oslobođenja“ NEV tržišta, ali će proces neizbežno uticati na njegove partnere koji proizvode NEV.
Izvor: autotech.news