Čuli ste za Black Friday, a da li znate za Singles’ Day?
Kinezi prate trendove sa Zapada, ali ih uvek transformišu u nešto specifično za njihovo tržište. Tako je u Kini najpopularnija društvena mreža Veibo a ne Facebook, dok se za chat koristi WeChat umesto anonimusa kao što su Viber ili Whatsapp. Isto važi i za potrošačke navike, upoznajte se sa kineskom verzijom Black Friday – Single’s Day.
Dan samaca, ili Guanggun Jie nastao je kao svojevrsna šala studenata na Nanđing univerzitetu. Izabran je datum 11.11. jer datum simbolično predstavlja četiri individue. Nakon školovanja studenti su svoju neobičnu proslavu proširili u društvo pa su tako mladi počeli da slave Single’s Day. Ovaj “praznik”, poznatiji i kao Dan neženja, postao tokom godina dan kada se izvrši najviše online i offline transakcija. U slavu svih samaca koji se time ponose, ali i onih koji samo žele da kupe nešto značajno jeftinije, Kinezi tokom jednog dana potroše desetine milijardi dolara.
Kupovina preko Alibabe obara rekorde
Ove godine je Alibaba, kineski e-commerce gigant ostvario rekordnu prodaju u vrednosti od 25,3 milijarde dolara! To je više od prodaje koja je ostvarena u Americi za Black Friday i Cyber Monday kombinovano. Jack Ma, vlasnik Alibabe, sada verovatno negde otvara šampanjac (koji je kupio preko Alibabe). Ove godine je prodaja preko ovog lanca oborila sve rekorde pa je tako za samo 13 sati preskočena rekordna suma od 18 milijardi dolara postignuta prošle godine. Ovogodišnja ukupna suma od 25,3 milijarde predstavlja skok od 40 posto u odnosu na prethodnu godinu, i to ne računajući prodaje prethodnih dana koje su bile svojevrsno zagrevanje za Single’s Day.
Da bi se shvatilo koliko su se Kinezi bacili u trošak, treba pomenuti da su Amerikanci prošle godine za period od Dana zahvalnosti do Cyber Monday potrošili 12,8 milijardi dolara. To za Alibabu predstavlja sporije pre podne za Dan samaca. Na taj dan je prodaja toliko masovna da kineske online prodavnice zarađuju i prodajom većih virtuelnih kolica. Na taj način kupci mogu da poruče više proizvoda a cena je sitnica. Jack Ma je ozbiljno shvatio ovaj dan kada se pravi najveća zarada u godini pa nije štedeo na plaćanju svetski poznatih imena kako bi promovisao kupovinu putem Alibabe. Ove godine su praznik svojim prisustvom ulepšali Pharrell, Nicole Kidman, Jessie J i Maria Sharapova. Ceo događaj Alibabe su prenosile tri kineske televizija kao i Alibabin video servis.
Nakon vesti da jedan kineski mogul vredi više nego vlasnici Facebooka i Google-a, ovo je samo još jedan dokaz da je kineska ekonomija u velikom naletu i da u budućnosti mora da se računa na Kinu.
Izvor: The Verge