BIZIT 11 - prvi dan

Evo kako Instagram preporučuje sadržaj koji vidite

Korisnici Instagrama dugo su teoretizirali o tome kako „algoritam“ funkcioniše za rangiranje sadržaja na platformi i zašto postovi nekih korisnika izgledaju manje vidljivi od drugih. Sada, Instagram otvara haubu na svom sistemu preporuka kako bi objasnio zašto vidite određene postove – barem delimično.

PCPress.rs Image

U postu na blogu, kompanija raščlanjava svoj sistem rangiranja prema tome gde će korisnik naići na sadržaj: glavni feed, story, stranica za istraživanje i Reels. Postoji bezbroj informacija koje kompanije poput Instagrama koriste da predvide šta će korisnici hteti da vide i sa čime komuniciraju, a ne postoji jedan jedinstveni, sveznajući algoritam koji daje preporuke. Nije iznenađujuće, kaže da dobar deo podataka koji se koriste za rangiranje sadržaja dolazi od samih korisnika.

Story su, na primer, delimično rangirane prema tome koliko često korisnik gleda ažuriranja naloga i da li komunicirate sa drugima putem slanja DM poruka ili lajkovanja priče. Instagram takođe pokušava da proceni vaš odnos sa nalogom, na primer, da li je neko član porodice ili prijatelj.

Pročitajte i:  Instagram uvodi profile kartice kako bi korisnicima pomogao da pronađu nove prijatelje

Preporuke za Reels prikupljaju slične korisničke podatke — Instagram kaže da ono što je korisnik lajkovao, sačuvao, podelio ili sa čim je stupio u interakciju informiše šta će im sledeće biti prikazano. Instagram je malo eksplicitniji u tome kako se ovo potresa: kompanija posebno ukazuje na verovatnoću da će korisnik ponovo podeliti video, pogledati ga do kraja, lajkovati ga ili kliknuti na audio stranicu kao predviđanja. Vizuelni i audio zapisi koji se koriste u video snimcima, kao i informacije o osobi koja ih deli, kao što su pratioci ili nivoi angažovanja, takođe igraju ulogu u rangiranju Reels.

Platforme daju korisnicima razne načine da pokušaju da kontrolišu ono što vide. Meta je uvela opcije „prikaži više“ i „prikaži manje“ na Facebooku kao način na koji korisnici reaguju na određene vrste sadržaja. Korisnici TikTok-a mogu da „ne vole“ video snimke i da naprave listu hashtagova i reči koje ne žele da vide u svom feed.

Međutim, upitno je da li ovi alati zaista funkcionišu: neke studije sugerišu da korisnička podešavanja za fino podešavanje sistema preporuka jedva da funkcionišu.

Pročitajte i:  Instagram uvodi funkciju „pesma na profilu“

Izvor: TheVerge

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: