Istraživanje kompanije Sony pokazuje da je veličina televizora bitna
Kompanija Sony otkriva da su televizori sve veći, a muškarci često žele veće televizore od onih koje imaju. Uprkos porastu popularnosti manjih, prenosivih uređaja, dimenzije televizora postaju sve veće – i nema nagoveštaja da će se smanjivati. Prema istraživanju koje je u Evropi sprovela kompanija Sony „Evolucija dnevne sobe“ više od trećine ljudi (35 odsto) sada želi TV koji ima više od 55 inča, a njih 16 odsto želi TV koji ima više od 65 inča.
Poslednjih nekoliko godina porasla je popularnost televizora sa velikim brojem inča i u zemljama Adriatic regije. „Prema podacima iz ovog istraživanja, samo 30,7 odsto ispitanika iz zemalja Adriatic regije 2016. godine želelo je TV od 55 inča i više, dok je prošle godine taj procenat porastao na 50 odsto“, ističu u kompaniji Sony.
Želja za ekstra-velikim TV setom je najveća u Francuskoj, gde više od četvrtine ispitanih (26 odsto) tvrdi da bi njihov izbor bio televizor od 65 inča, a veće televizore takođe cene i u Belgiji, gde jedan od pet ispitanika preferira televizore koji imaju više od 65 inča. Zapravo, imati veliki televizor je toliko važno da ga jedan od deset ispitanika smatra ključnim statusnim simbolom, čak više od pametnih telefona i tableta (7 odsto), dizajnerske odeće (7 odsto) ili skupih satova (6 odsto). Skoro polovina (48 odsto) ispitanika želi veći TV od onog koji trenutno poseduje.
Od evropskih zemalja koje su obuhvaćene istraživanjem, Italijani imaju najveću potrebu za unapređenjem, 57 odsto ispitanika želi veći TV. Oni su takođe najviše skloni tome da precenjuju svoj prostor, pa tako 18 odsto onih koji su kupili TV priznaju da je on preveliki za njihov prostor, a isto važi i za ispitanike iz Velike Britanije. Iako se obično smatra da su muškarci opsednuti veličinom, veliki televizori su takođe važni i ženama, a prema istraživanju 43 odsto njih želi veći televizor. Uprkos tome, muškarci su definitivno skloniji filozofiji „veće je bolje“, pošto 10 odsto njih želi nešto veće nego što poseduju.
S obzirom na to da je tehnologija omogućavala sve više načina i mesta za gledanje televizije, gledaoci su sve više cenili kvalitet koji pruža gledanje na većem ekranu od onog na manjem – a veliki procenat njih, čak 80 odsto ispitanika i dalje biraju TV kao mesto za najbolje iskustvo gledanja. Razlozi koji se navode za ovo su: ugodnije gledanje (72 odsto), bolji kvalitet gledanja (60 odsto) i to što izgleda impresivno u kući (18 odsto).
Takajuki Mijama (Takayuki Miyama), šef kompanije Sony za planiranje i marketing TV proizvoda u Evropi, izjavio je: „Primetili smo kontinuirani rast popularnosti velikih televizora tokom godina; tome su doprineli činioci kao što je porast želje za iskustvom uživanja u kućnom bioskopu, moguće kao protivotrov nastajanju kulture gledanja stvari u pokretu, zajedno sa televizorima koji postaju sve pristupačniji. Sada, sa uređajima kao što je Sony XG95, gledaoci mogu da izaberu televizor veličine do 75 inča za mali deo cene koju bi platili u prošlosti.“
Istraživanje u vidu ankete sprovedeno je u aprilu 2019. godine na uzorku od 6,000 Evropljana: po 1,000 ispitanika iz Velike Britanije, Francuske, Italije, Nemačke, Holandije i Belgije!