Kompanije pod pritiskom da zabrane oglase namenjene deci
Pod pritiskom da zabrane oglase su Google, Amazon, Apple, Facebook i Microsoft.
Deca ne bi trebalo da budu pod marketinškim pritiskom
Otvorenim pismom koje su potpisali poslanici, akademici i zagovornici dečjih prava, pozivaju se Google, Amazon, Apple, Facebook i Microsoft da prestanu da puštaju oglase namenjene osobama mlađim od 18 godina. „Činjenica da ad-tech kompanije poseduju 72 miliona podataka o detetu pre nego što ono navrši 13 godina pokazuje razmere nepoštovanja zakona o zaštiti podataka i nadzor kojem su deca izložena“, navodi se u pismu.
„Nema opravdanja za ciljanje tinejdžera ili čak I mlađih osoba, personalizovanim oglasima. Vi, najmoćnije kompanije na Internetu, imate odgovornost da zaštitite svoje korisnike.“ Od svih prozvanih firmi zatraženo je da daju komentare, ali još niko nije odgovorio.
Veliki zagovornik privatnosti, Duncan McCann, tuži Google u ime pet miliona britanske dece, tvrdeći da je prekršio zakone o privatnosti prateći decu na mreži, kršeći i zakone o zaštiti podataka u Velikoj Britaniji i Evropi.
Izvor: BBC