LinkedIn je eksperiment
LinkedIn je godinama vodio neotkrivene društvene eksperimente nad 20 miliona korisnika kako bi proučavao uspeh na poslu.
Nova studija koja analizira podatke preko 20 miliona korisnika LinkedIn-a u periodu od pet godina otkriva da naši poznanici mogu da budu korisniji u pronalaženju novog posla od bliskih prijatelja.
Istraživači koji stoje iza ove studije ukazuju da se rezultati mobilnosti posla na platformi povećava. Međutim, mnogi korisnici nisu znali da se njihovi podaci izučavaju. To ih čini zabrinutim kada je u pitanju transparentnost podataka.
Nekoliko istraživača LinkedIn-a, prošlog meseca, objavili su studiju u časopisu Science, o sprovedenoj studiji. Studiju su sprovodili Hardvarska poslovna škola i Masačusetski tehnološki institut u periodu od 2015. do 2019. godine. Istraživači su sproveli „više velikih nasumičnih eksperimenata“ na algoritmu platforme „Ljudi koje možda poznajete“.
Eksperimenti su podrazumevali dodavanje korisnicima algoritam koji im nudi različite preporuke za kontakt, a zatim analiziranjem novih poslova pronašli su sasvim nove veze i došli do drugačijih uvida. Istraživači su testirali društveno-naučnu teoriju poznatu kao „snaga slabih veza“.
Istraživanje je pokazalo da postoje slabe veze, poput prijatelja prijatelja i jake veze poput neposrednih prijatelja. Prema rezultatima slabe veze mogu da vas dovedu do boljih prilika za posao. Odnosno uglavnom su prilike za posao izvan vaše mreže jakih veza.
Jake veze su ograničene na male i dobro definisane grupe, samim tim imaju manje mogućnosti za otvaranje novih prilika.
Iako je ovo istraživanje donelo zanimljive podatke, LinkedIn kao pouzdana mreža, došla je u fokus javnosti kada je u pitanju odnos prema podacima korisnika. Ne treba imati očekivanja da bilo koja mreža ima privatnost podataka. Svaka od mreža bilo kog tipa vrši različita istraživanja sa prikupljenim podacima i kao takve ih koristi.
Izvor: usatoday